Automatický překlad


Hlavní stránka arrow Vzkazovník
Prohlížet komentáře
Zobrazeno 60 - 90 z 3532 stránek
 
Vložit komentář
 
Jméno Zpráva
Tichošlápek
Vloženo: Pátek, 08 březen 2013 00:02 IP xx.yyy.224.152 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
Fakt ?! Takže vážně myslíte, že i ta nynější koncepce by se ještě mohla změnit? Tak to je na dobrou noc skvělá zpráva!

No, je to vlastně pravda, s novým ministrem (nebo ministryní) vždycky přicházejí nové koncepce.

A na dobrou noc ještě něco od pana generálního sekretáře, z dubna 2011: "Může jít o chráněnou krajinnou oblast nebo jakousi oblast divokého území s o něco nižším stupněm ochrany," vysvětluje Vylita. http://www.cassia.cz/?p=1585
 
myš
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 23:34 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
To ale bylo ještě před Bílou knihou....i koncepce se mohou měit.
 
Tichošlápek
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 23:31 IP xx.yyy.233.213 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
doplňuji citaci:

"Armáda nepředpokládá opuštění prostoru Brd"

http://zpravy.idnes.cz/general-picek-pocet-vojaku-v-zahranici-odpovida-nasim-moznostem-p8t-/domaci.aspx?c=A090204_214813_domaci_jw
 
Tichošlápek
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 23:27 IP xx.yyy.233.213 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
Ano.
Jak správně a pravdivě v únoru 2009 prohlásil generál Picek, tehdy náčelník generální štábu, dnes první náměstek ministra obrany:

"Koncepce vojenských újezdů se v současné době dopracovává, jedná se spíše o úpravu hranic VVP a některých prvků. V současné době nenavrhujeme zrušení žádného ze stávajících VVP . "

Brdy: "AČR nepředpokládá opustit tento prostor. "
 
Havel
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 22:52 IP xx.yyy.114.222 Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.152 Safari/537.22
Nejlepší by pro Brdy bylo změnit rozhodnutí o zrušení VÚ.
http://www.youtube.com/watch?v=zaP3jyANFl0
 
Martin Tichošlápkovi
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 18:06 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
Probůh, já přeci neříkám, že za Hálu nějak odpovídáte či s ním souzníte! Adresoval jsem to Vám, neb jste na to níže upozornil. Za což děkuji, jinak by mi ta perla bezpochyby unikla...
K ministrům ve Strašicích: Chalupa tu byl z vlastní inicastivy, resp. nabídky, čehož OS ODS Rokycany pochopitelně a ráda využila a ministra vskutku pozvala. Pospíšil do Strašic jezdil dávno, než byl ministrem a doufám, že nadále jezdit bude. Patří totiž k těm v Parlamentu, kteří se neválejí po různých "zátiších", ale neustále komunikuje se svými voliči ve svém regionu. Na Vondrovu přímou návštěvu ve Strašicích v souvislosti s rušením VÚ, upřímně, se nepamatuji. Ale nevylučuji, že k ní došlo během mé dlouhé předloňské nemoci. A tak se omlouvám za případné selhání paměti. Jinak k oficiálním setkáním rezortů s představiteli obcí a měst opravdu došlo pouze v Jincích.
K Vaší otázce jak to všechno s Brdy dopadne: já doufám, že pro Brdy i jejich přírodu a obyvatele co nejlíp, ve smyslu našich návrhů, za ně stále pléduji a jejichž obsah jest chronicky již znám. Ale nejsem Pythie delfská.
 
brdská krysa
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 17:07 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
pro T.:

No zrovna od Vás to s tou nešikovností (SOS Brdy a jejich tažení za přírodní park v Brdech aj...) sedí SmileTongue.....

Ale nechme to...
Závěrem dáme kulturní vložku - oblíbenou kapelu s. Hály (dle info uvedené na Facebooku)....

http://www.youtube.com/watch?v=tLLzd42SXnQ

BiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrinBiggrin

....a pak svěřte osud Brd do rukou dětinům...SadSad
 
Tichošlápek
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 16:35 IP xx.yyy.238.71 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
ad brdská krysa:

Zcela výjimečně Tongue budete mít v tomto pravdu: vzhledem k tomu, jak se do toho od počátku šlo nešikovně, dohoda mezi kraji teď už možná asi není. Takže když si to strůjci dokáží "prohlasovat", tak to projde tak, jak je to navrženo. Nebo se v Parlamentu ten zákon pozmění. Nebo se do nových voleb nestihne projednat. Jak to dopadne, to skutečně netuším.


 
hodně zvě(í)davá brdská krysa
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 16:14 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
Tichošlápkovi:

Napsal jste:
"Jen by ale bylo dobré vidět, že ty středočeské oponenty strkáte do situace, kdy budou v Parlamentu nakonec usilovat o to, aby se újezd Brdy nezrušil (protože jedině tak mohou docílit toho, aby území reálně zůstalo ve Středočeském kraji) . Bude to nakonec na poslancích, senátorech a prezidentovi.
Jste si jist(i) vítězstvím ?"
***********************************
Když teda máte to strategické myšlení (zcela bez ironie), tak to zkuste vymyslet, jakými cestami by se to celé mělo ubírat k případné dohodě obou krajů ohledně katastrů?
Totiž myslím, že i kdyby se schůzovalo v Jincích třeba 7 x týdně, že stanoviska obou krajů by byla nakonec stejná jako teď, prostě Středočeši (= Řihák a spol.) nedají a nedají.... myslíte, že je nějaká dohoda před tím, než věc poputuje do Parlamentu, v tomto vůbec možná, zvláště přihlédnete-li k nevraživosti mezi partajemi?
Váš názor by mne velmi obohatil - předem se děkuje. Ostatně - byl jste to přece Vy, kdo tu klikatou čáru mezi oběma kraji poprvé načrtl, ne WinkTongue ?
 
Tichošlápek
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 13:25 IP xx.yyy.237.35 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
Dobrý den, když to teda bylo adresováno mně, tak k tomu něco poznamenám:

Neodpovídám za to, jaké výroky pronáší starosta Hála. Osobně ho neznám, nikdy jsem s ním nemluvil ani si s ním netelefonoval ani nepsal.
Jen bych ale podotknul, že ve Strašicích si kromě ministra Chalupy "podávali dveře" (nadsázka) také ministr Pospíšil a ministr Vondra.
A jak píšete "Ve Strašicích byl loni jen ministr ŽP Tomáš Chalupa z vlastní iniciativy."
To je zvláštní, teď říkáte, že tam byl "z vlastní iniciativy" , ale vloni v říjnu jste psal, že "zavítal v úterý na pozvání OS ODS Rokycany a obce Strašice" http://www.podbrdskenoviny.cz/infomace-z-regionu/rokycansko/3859-ministr-zivotniho-prostredi-ve-strasicich.html
A pozval si tam (pozvali jste si tam?), pravda, řadu brdských starostů, jenže, s výjimkou hořovického pana Vaculíka, pouze ty z Plzeňského kraje. Možná byste mohl(i) uznat, že vymýšlet rozdělení brdských katastrů v besedě s ministrem, na kterou se "Středočeši" nepozvou, je přinejmenším netaktické. Nebo snad chcete tvrdit, že jste tam třeba pana Hálu a pana Řiháka (nebo ostatní středočeské starosty) pozvali, a oni nepřijeli ?!
Podotýkám, a Vy to víte, že já osobně od začátku tvrdím, že pokud dojde ke zrušení vojenského újezdu Brdy, tak se to katastrálně rozdělí mezi dva kraje.
Jen by ale bylo dobré vidět, že ty středočeské oponenty strkáte do situace, kdy budou v Parlamentu nakonec usilovat o to, aby se újezd Brdy nezrušil (protože jedině tak mohou docílit toho, aby území reálně zůstalo ve Středočeském kraji) . Bude to nakonec na poslancích, senátorech a prezidentovi.
Jste si jist(i) vítězstvím ?

 
Martim
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 12:55 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
Omluva za překlepy!
 
Martin Tichošlápkovi
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 12:55 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
K půvabnému interview se s. RSDr. Hálou, na nějž níe odakzujete: moje odpověď je tady:

Je to vážně silná káva?

"Tak, tady to máš, občane! Ti plzeňští barbaři nechtějí nic jiného, než rozkrást tvoje krásné Brdy, do kterých nesmíš ani vstoupit! Jak za Mnichova: o nás bez nás. Všechno se odehrává ve Strašicích, kde si prohnilá vláda podává dveře". Tak asi je možné shrnout informaci z výše uvedeného rozhovoru s Josefem Hálou, starostou Jinec.
Pan starosta si asi neuvědomil, že píšeme rok 2013, nikoliv 1949. Tehdy komunistická vláda přijala zákon o vojenských újezdech, na jehož základě bez jakýchkoliv cavyků s obyvateli, zabrala pět obcí na Brdech Přesně podle německého okupačního vzoru je v r. 1951 znovu vysídlila a jejich domy bez pardonu zdemolovala. Pět obcí, dvě na území tehdejšího Západočeského, předchůdce dnešního kraje Plzeňského, tři na území kraje Pražského, víceméně dnešního Středočeského. Ostatním brdským obcím ukrojila pořádné kusy katastrů (někdy i více než 50 %) a přičlenila je k nově vzkříšenému vojenského prostoru, Němci označovaného jako Brdy - Kammwald. Velkou část Brd pak zcela uzavřela civilnímu životu, "navždy a nikdy jinak".
Před dvěma lety Ministerstvo obrany rozhodlo, že nynější Vojenský újezd Brdy je pro armádu nepotřebný. Brdské obce začaly pochopitelně jednat. O navrácení svých katastrů. To, prosím, ale neznamená žádný majetkový nárok! V kostce: pouze chtějí vykonávat správu na svém. Mít opět možnost spolurozhodovat o vodě, kterou pijí, ale která někdy i škodí povodněmi. O možnostech zasáhnout proti nežádoucím zásahům jakéhokoliv druhu do brdské přírody. Znamená to pochopitelně i změnu dnešní krajské hranice. Majetek zůstává v rukou státu.
Prapůvodní návrh ochrany přírody formou Chráněné krajinné oblasti a nové administrativní správy navrácené obcím a krajům, pravda, vzešel ze Strašic. Není ovšem pravda, že si tam ministři podávají dveře. Naopak. Zatím se jednání obcí se zástupci rezortů odehrávala v Jincích. Ve Strašicích byl loni jen ministr ŽP Tomáš Chalupa z vlastní iniciativy. Pozval si tam na setkání řadu brdských starostů z celého politického spektra Proběhlo tu i několik lokálních porad, na které byl Josef Hála zván a bylo jen na něm, zda přijde či nikoliv. V rozhovoru v PD však podává zcela jiné informace, než jaká je realita a vypouští mlhu pomluv a vyložených nepravd.
A Mnichov? Co takhle opáčit, zda jste se neučil propagandu u Josepha Goebbelse, pane starosto?

Martin Lang, občan mirošovský
 
vzniklo nové sdružení
Vloženo: Čtvrtek, 07 březen 2013 06:38 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
Vážení spoluobčané,

dne 14.2.2013 bylo založeno nové občanské sdružení Brdy nad zlato.
Důvodem založení sdružení je hlavně zamezit průzkumu a následné těžbě zlata na Petráškově hoře u Vacíkova a v dalších lokalitách, které jsou touto těžbou ohroženy.

Novodobí prospektoři se již snaží přesvědčit nás, místní obyvatele a místní orgány, o výhodách průzkumu a následné těžby zlata. Cílem sdružení je podpořit obec Hvožďany, sdružení obcí a měst Čechy nad zlato a ostatní dotčené obce v boji proti tomuto povolení. Dovolujeme si vás oslovit s nabídkou členství nebo případné podpory našeho občanského sdružení.

Další informace, včetně přihlášky, najdete počátkem března 2013 na webových stránkách www.brdynadzlato.cz


Můžete nás také kontaktovat na info@brdynadzlato.cz

Děkujeme za vaši podporu.

Občanské sdružení Brdy nad zlato, Vacíkov 65, 26242

http://www.pribramsko.eu/detail_dobrissko.php?ID=4584&anketa_nazev=%C8echy%20nad%20zlato
 
marie dubanová
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 21:49 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.50.106 Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.152 Safari/537.22
"Také já sleduji akce zlatokopů s velkými obavami. Dnešní situace je zcela jiná po mnoha stránkách než dříve, a v mnoha ohledech horší. Pokud jde o těžbu a úpravu, není mi známo, že by bylo k disposici něco jiného než kyanidové loužení.",

píše prof.RNDr.Bedřich Moldan"
 
brdomil
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 21:21 IP xxx.yyy.214.39 Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.97 Safari/537.22
to je jak u blbejch, budeme těžit zlato nebo ne? Tak zní otázka - ano, pokud těžaři podplatí zákonodárce (což se zřejmě podle toho, jak suverénně Kuba vystupuje, stalo), aby v novele horního zákona řekli, ano, vypustíme z ní dobývání zlata loužením, nebo necháme to tam. Všechny kecy kolem, jednou to stejně můžeme vytěžit, až bude přijatelná metoda pro přírodu, jsou jen kecy a skrytá obhajoba těžby. Tečka. Takhle to taky cejtim, ale teď to bezpečně nejde, tak jsem buď pro nebo nejsem, neexistuje třetí cesta. To je jak s tím CHKO - všechno zachrání, jenže, za cenu, že Brdy nebudou tím, co jsou nebo čim byly, protože prostě CHKO je značka a ta láká lidi. Potřebujete natáhnout lidi do území, aby se lépe chránilo? To je přeci konina. Tak vo co vám de? Jestli má někdo Brdy rád, stačí mu to, co je tam nyní, nebo vám schází skřípot lanovek, suvenýry Fabiána v kiosku u silnice? Nechápu.
 
pro paní níže
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 21:01 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
Co to zas melete? Přeci Vám Dr. Lang již dříve, přesně dne 26. 2. ve 12:47 napsal, cit.:

"Marii Dubanové: koukám, že bych asi podle Vás měl požadovat vrácení školného. Milá dámo, možná Vám ušlo, že jsem vystudoval a obdržel doktorát z geologie, a to dokonce ze základního průzkumu a ložiskové geologie. Proti těžbě loužením u nás jsem vystupoval možná dřív, než Vy jste vůbec věděla, že něco takového existuje. Taky si můžete v odborné literatuře z 80. let dohledat, že jsem vystupoval i proti zbrklému použití tzv. biotechnologiím těžby nerostných surovin, které razily takové "kapacity", jako ta podivná parta ze Slušovic. Takže jděte poučovat někoho jiného. Pokud se týká onoho českého zlata: je tu, máme jej dost a někdy prostě vytěženo bude. Jen jde o to jak a s jakou minimalizací rizik. Je otázkou času, kdy bude vymyšlen jiný postup, než CN loužení..."

*****************************
 
marie dubanová
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 20:43 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.50.106 Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.152 Safari/537.22
"Martin Lang
pan senátor a starosta Řihák? Nemá kolem Brd nic koncepčně ujasněného a jen svými neorganickými nápady a výkřiky kalí vodu."
Pan senátor Řihák, který dle Vás "jen kalí vodu", ví úplně bezPečně: že těžba zlata a louhování kyanidem by byl CELOREPUBLIKOVÝ MALÉR,kdežto Vy - nějaký indiferentní Lang, víte úplně bezpdečně, že těžba zlata kyanidem je bezpečná - a pro lidi v ČR neobyčejně přínosná záležitost! Zajeďte se kouknout do téměř zlikvidovanéh Baia Mare, a pak nám sem napište svoje dojmy..přeji dobrý den
 
Rokycanský deník
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 20:36 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
Dělit Brdy nikdo nechce, spravovat území ano

Rokycansko - Osud Vojenského újezdu Brdy není občanům Rokycanska lhostejný. Zejména Strašičtí se ve věci hodně angažují. Místní radní Jiří Kantor říká: "Dělit Brdy nikdo nechce!"

Tisková mluvčí hejtmanství Středočeského kraje Mertinová nedávno informovala v médiích o tom, že rada kraje nesouhlasí s usnesením vlády týkajícím se navrácení bývalých katastrálních území podbrdským obcím. Jedná se ovšem o lokality, které některým z nich byly odňaté v roce 1949.

"Mluvčí citovala dokonce hejtmana Řiháka, který nevidí důvod, proč by měli dávat ´jejich´ území Plzeňskému kra- ji. Přirovnává to k situaci, kdy po vás chce soused kus vaší zahrady," rozhořčil se Kantor a dodal: "Tato stanoviska a mediální vyjádření pramení zřejmě z nepochopení situace, což je u takto vysoce postavených osob s podivem. Ve sporu o takzvané ´dělení Brd´ vůbec nejde o to, že by si někdo dělal nárok na něčí majetek, jako by to bylo v případě zmiňované zahrady. Brdy jsou v majetku státu, nikoli Středočeského kraje, a na tom by se nic neměnilo," zdůraznil Kantor.

Více přímo v Deníku.

Autor: Božena Šopejstalová

http://rokycansky.denik.cz/zpravy_region/delit-brdy-nikdo-nechce-spravovat-uzemi-ano-20130306.html
 
brdomil
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 19:06 IP xxx.yyy.214.39 Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.97 Safari/537.22
jj, všichni ze Středočeského kraje blábolí, jo, to bude ono, jen ti klucí a krysa ze Strašic a okolí maj pravdu. To je fakt diskuze a argument - to už tady bylo ne, jen my máme pravdu
 
brdská krysa pro T.
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 18:56 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
Rozumět si v tomhle nebudeme, prostě to vidíme každý jinak, ale to nevadí - jak to bude, to prověří až čas a praxe. Každopádně to stavíte pěkně na hlavu: bezzubý přírodní park by vám těžaři rozebrali mnohem snáz než CHKO, zvlášť, když jsou středočeští úředníci tak náchylní ke korupci... po Rathovi se děje zas něco kolem předsedy středočeské komise pro Brdy:

http://www.novinky.cz/krimi/293214-kriminaliste-se-zajimaji-o-namestka-stredoceskeho-hejtmana-semerada.html

Cheche :-)

Ke článku v PB:
soudruh Hála pěkně blábolí, on se prostě strašně mýlí a kecá, ale to už tak nějak patří k folklóru (boji stran) Biggrin.
To je další naprostá katastrofa, nesnášenlivost mezi partajemi... no ale no nic....
 
Tichošlápek
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 18:27 IP xx.yyy.238.233 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
V existujícím Přírodním parku Třemšín lze provádět geologický průzkum a těžbu nerostů, hornin a humolitů "pouze se souhlasem orgánu ochrany přírody" (což je dnes Městský úřad Příbram) , přičemž podle mého názoru tu platí sankce podle § 88 odst. 2 písm. a) http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-114#p88 , totiž, že právnické osobě nebo fyzické osobě při výkonu podnikatelské činnosti, která se dopustí protiprávního jednání tím, že naruší krajinný ráz nesplněním povinností podle § 12 odst. 2, může tento orgán ochrany přírody uložit pokutu do výše dvou milionů korun.

Ale to teď nechme stranou.
Netvrdím, že průzkum nebo těžba u Vacíkova budou povoleny.
Jen tvrdím, že pokud by povoleny byly, nebude to Správa CHKO, která by to odvrátila. A je proto z tohoto pohledu nevýznamné, jestli území Petráčkovy hory bude v CHKO, nebo nebude, příp. zda vůbec CHKO Brdy vznikne, nebo nevznikne. A poukazuji na to jen proto, že v původním návrhu hranic CHKO Petráčkova hora byla, v návrhu upraveném MŽP nebyla, a ve znovu upraveném návrhu (po intervenci) zase znova je. A někteří, třeba ti, kteří pro to intervenovali, se možná domnívají, že tím něco ve svém boji proti zlatu vyhráli. A to je omyl.
Mimochodem, "nevratně poškozovat půdní povrch" je podle § 26, odst. 3 příslušného zákona http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-114#p26 zakázáno na území první a druhé zóny CHKO, takže tento zákonný zákaz pro třetí zónu CHKO opět neplatí.

A jak při tvorbě plánu péče, tak při vydávání souhlasů či závazných stanovisek, se Správa CHKO nemůže řídit jen jediným kritériem. V tomto konkrétním případě musí posoudit střet dvou veřejných zájmů, a snažím se, evidentně marně, vysvětlit, že zájem uchování krajinného rázu ve III. zóně CHKO by - v případě, že by šlo o strategické výhradní ložisko, jehož dobývání by bylo "posvěceno" všemi těmi dříve zmíněnými souhlasy mj. MPO a MŽP - "měl menší váhu" než veřejný zájem vydobití strategické suroviny.
Zlato je prostě víc než nějakej vápenec.

A nenuťte už mě prosím, abych to musel pořád opakovat jako kolovrátek. Píšu tu stejnou věc jinými slovy už asi potřetí a začíná to být dost velká nuda.


**********
Zájemcům mohu doporučit změnu tématu,
třeba:

"O vojenském újezdu se jedná zásadně ve Strašicích, o nás bez nás"

http://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/hala-o-vojenskem-ujezdu-se-jedna-zasadne-ve-strasicich-o-nas-bez-nas-20130305.html


Já se pro dnešek loučím.
 
brdská krysa Tichošlápkovi
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 17:33 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
Napsal jste, mmj., níže:

"Opakuji, že pokud bude (by byl) průzkum nebo těžba povolen(a) na centrální úrovni, Správa CHKO mu/jí nezabrání. Úloha CHKO je v tomto ohledu nicotná.
Trvám na tom (a už se k tomu nechci vracet)."
*******************************
Což by ovšem platilo i pro přírodní park, který není navíc ani zvláště chráněným územím a kde se rovněž těží o sto péro - nějaké statistiky by nebyly, pro srovnání s CHKO Wink?
Ale k věci:
Co se tohoto Vašeho názoru týče, prostě nemáte pravdu: na centrální úrovni se "nic nepovoluje", nýbrž se schvalují obecné koncepce (jak ostatně píšete jinde - př. surovinová politika ČR + snaha prosadit těžbu zlata coby veřejný zájem, státní politika životního prostředí aj...).
Každá žádost se "povoluje" individuálně, řízení vede a povolení vydává MŽP, o každé žádosti se rozhoduje samostatně a neznamená to vůbec, že když je nějaký záměr v souladu se "státní politikou" (koncepcí), že musí být hned vydáno povolení. To si moc zjednodušujete a vůbec.... pojímáte ty proces tak nějak mechanicky.... toto je psáno, toto není psáno...
V řízení se ale schází a uplatňuje tolik různých, a i protikladných, zájmů a vlivů, že výsledek může být napínavý do poslední chvíle.
U případné těžby v CHKO se prostě sejdou dva přibližně stejně silné veřejné zájmy (a kdo je tvůrcem veřejného zájmu - lobbisti? politici? občanská společnost?)a bez souhlasu Správy CHKO nemůže dát povolení ani MŽP. A rozhodování Správy je zas ovlivňováno situací v místě, řízení o udělení souhlasu Správy se mohou rovněž účastnit občanská ekolog. sdružení a veřejnost.... Takové to pejsek za kočičkou, kočička za pejskem, myška za kočkou, tahali, tahali... :-D...
Abyste mi věřil, že nekecám, píše se o tom i v té Vaší statistice "Surovinové zdroje České republiky - Nerostné suroviny 2012. MŽP - Česká geologická služba 2012" na str. 57, cituji:
"I když v ostatních územích (2. až 4. zóně CHKO, přírodních rezervacích, národních přírodních
památkách, přírodních památkách) není těžba nerostných surovin jmenovitě zákonem zakázána, její povolení je velmi obtížné. Důvodem jsou ustanovení zákona, která zmiňují zákaz "nevratného poškození půdního povrchu", a prakticky tak vylučují těžbu nerostných
surovin, a také občanská aktivita v oblasti ochrany životního prostředí."

Čili místo vašeho pojetí a výkladu = mechanickém lpění na liteře zákona a vrchnostenském rozhodování "osvíceného orgánu" někde nahoře zřím (bohužel dost nevyužitou a skrytou) možnost živé interakce různých zájmů a vlivů s otevřeným koncem... Jestli lobbisté těžařů budou tak schopni a prosadí si do zákona to, co potřebují, tak holt je to třeba přijmout jako jednu z možností, která se v demokracii může stát. Odpůrci těžby myslím (ale mohu se mýlit) neumějí a nechtějí spolupracovat, ekologické organizace jsou silně protivládní a sdružení Čechy nad zlato není schopno ani zorganizovat pitomou besedu, která by přihrála další argumenty proti těžbě ministerstvu životního.... protože ono to rozhodně nebude mít jednoduché proti min. průmyslu.

Shrnuto: kdyby to bylo podle Vašeho pojetí, musely by se všechny žádosti vyřizovat kladně, ale to se prostě neděje. Určitě bude záležet, jako u všeho, na lidech, protože oni přece ty koncepce i zákony vytvářejí, a na nezkorumpovatelnosti pracovníků Správy CHKO.

Tož stručně tak, snad to není moc zmatené

Smile
 
Tichošlápek
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 16:28 IP xx.yyy.233.152 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
ad "Co bude dál,víto snad pan KUBA nebo CHalupa nepřichází žadné správy ze strany vlády ani poslanců." :

Existuje Rada vlády pro energetickou a surovinovou strategii České republiky, která se pravidelně schází a informace o tom jsou zde http://www.mpo.cz/dokument91412.html

Co se týče Surovinové politiky, má se to s ní aktuálně takto, cituji:
" Nová Surovinová politika ČR byla projednána v roce 2011 na dvou zasedáních Rady vlády pro energetickou a surovinovou strategii (24.10. a 23.11.) a na čtyřech zasedáních v roce 2012 (30.05. , 25.07. , 10.10. a 13.12.). Připomínky vznesené členy Rady vlády byly projednány pracovními skupinami, vypořádány a zapracovány do textu. Materiál poté prošel meziresortním připomínkovým řízením v srpnu 2012, kde se k němu sešla celá řada protichůdných zásadních připomínek (.....) Po vypořádání většiny připomínek byl materiál předložen k projednání vládě s několika rozpory (.....) Vláda začala dokument projednávat na svém zasedání dne 8.9.2012, jednání však přerušila (.....) Následovala schůzka NM Šolce a ŘO Kaviny s místopředsedkyní vlády K. Peake a členem poslanecké sněmovny Štovíčkem, na které se rozdílná stanoviska nepodařilo překonat. Od té doby nebyl materiál projednáván, k jeho projednávání se lze vrátit např. společně s jednáním o věcném záměru tzv. velké novely horního zákona. "
konec citátu z http://www.asocr.cz/addons/101%20RHSD/Energeticka-a-surovinova-strategie_horni-zakon.pdf


Příští zasedání má Rada vlády pro energetickou a surovinovou strategii ČR zítra http://www.mpo.cz/kalendar/download/72264/priloha001.pdf Na programu (bod 3) jsou "výstupy meziresortního připomínkového řízení k novele horního zákona"

Podle chystané novely horního zákona má být zlato zařazeno do nové kategorie tzv. strategických vyhrazených nerostů, pro které bude stanoven zvláštní režim ochrany a využívání jejich ložisek.
Přitom vláda České republiky bude zmocněna, aby na návrh Ministerstva průmyslu a obchodu rozhodla, že na dobývání strategického vyhrazeného nerostu je VEŘEJNÝ ZÁJEM. http://www.komora.cz/download.aspx?dontparse=true&FileID=9678

Pokud jde o stanovení dobývacího prostoru u strategických vyhrazených nerostů, stanoví je obvodní báňský úřad s tím, že žadatel (u strategických vyhrazených nerostů státní organizace) by svoji žádost dokládal předchozím souhlasem Ministerstva životního prostředí, který bude vázán závazným stanoviskem Ministerstva průmyslu a obchodu, vydávaným v souladu s požadavky připravované Surovinové politiky ČR.

Shrnuto:
dobývání ve veřejném zájmu, v dobývacím prostoru stanoveném báňským úřadem a odsouhlaseném MPO a MŽP v souladu se Surovinovou politikou, nemůže Správa CHKO (pokud to nebude v první zóně) "nepovolit" .

[ Takže v "boji proti těžbě zlata v Petráčkově hoře" je CHKO se svou třetí zónou k ničemu. ]

 
Martin Lang
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 15:32 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
Květě: pěkně to pletete dohromady, ta jablka s bramborami. Asi byste si to měla napřed sama v sobě ujednotit. Pořad "Nedej se!" je cosi závazného? Už mnohokrát jsem tam viděl a slyšel, vedle vcelku rozumných a podložených věcí, i řadu vyložených nesmyslů. A pan senátor a starosta Řihák? Nemá kolem Brd nic koncepčně ujasněného a jen svými neorganickými nápady a výkřiky kalí vodu. Jednou ano CHKO, pak zase ne CHKO, pak zas ano... Krom toho, větší administrativní lapsus než jeho návrh, že katastry jednotlivých obcí by měly být rozděleny mezi dva kraje, jsem ještě nečetl. Fakt, tribun lidu jak se patří!
 
Květa
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 14:44 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xxx.yy.252.154 Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:19.0) Gecko/20100101 Firefox/19.0
V pořadu NEDEJ SE byl rozhovor s byvalým starostou Kašperskych hor o těžbě zlata a co by mohlo hrozit.Pořad byl velmi výstižný, věřím,že lidé si toto budou pamatovat.Hovořili i geologové velmi výstižně. Od pana Morávka jsem měla knížku ,odborník je na slovo vzatý,ale při současné technologii nemohu s těžbou souhlasit. Nechat ničit tak krásnou krajinu BRD je zločin.Lidé si toto velmi málo uvědomují dokud to nenastane a co potom?? Komu budou lidé nadávat starostům ,kteří se brání všemi možnými prostředky nebo združení které vzniklo na pomoc starostům? Co bude dál,víto snad pan KUBA nebo CHalupa nepřichází žadné správy ze strany vlády ani poslanců.Jediný kdo se občanů a starostů zastal byl pan hejtman Řihák a tímto mu děkujeme!!!
 
Tichošlápek
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 11:35 IP xx.yyy.225.65 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
k posledním vývodům brdské krysy:

V roce 2011 (poslední zveřejněný údaj) bylo v ČR těženo celkem 496 výhradních ložisek nerostných surovin. Z nich 37 (7,5 %) bylo v chráněných krajinných oblastech. Je pravda, že v roce 2008 se těžilo ještě v 19 z 25 CHKO, zatímco v roce 2011 už jen ve 14 z 25 CHKO, a také, že většina dobývacích prostorů v CHKO byla stanovena ještě před zřízením CHKO. Na druhou stranu však existují CHKO, v nichž v posledních pěti letech těžba ložisek nerostných surovin stoupá, např. CHKO Moravský Kras, CHKO Šumava, CHKO Žďárské vrchy.
Zdroj: Surovinové zdroje České republiky - Nerostné suroviny 2012. MŽP - Česká geologická služba 2012 http://www.geology.cz/extranet/publikace/online/surovinove-zdroje/SUROVINOVE-ZDROJE-CESKE-REPUBLIKY-2011.pdf

Ale co je hlavně potřeba si uvědomit:
vše, co se dnes v CHKO těží ( drahé kameny, živcová surovina, vápence, dekorační nebo stavební kámen a štěrkopísky - strana 58 ) jsou NERUDNÍ SUROVINY.
Nepočítáme-li uran v Rožné http://byznys.lidovky.cz/v-rozne-se-tezi-uran-nejdele-na-svete-zasoby-ma-jeste-bohate-p4f-/firmy-trhy.asp?c=A121130_170020_firmy-trhy_ape , tak se v Česku NYNÍ ŽÁDNÉ RUDY NETĚŽÍ.
Je tedy, z hlediska případného povolování nové otvírky, značný rozdíl mezi lomem na vápenec nebo stavební kámen, a "lomem" (povrchovým dolem) na těžbu zlatonosné rudy (pokud ta by byla ve státním/veřejném zájmu) .
Opakuji, že pokud bude (by byl) průzkum nebo těžba povolen(a) na centrální úrovni, Správa CHKO mu/jí nezabrání. Úloha CHKO je v tomto ohledu nicotná.
Trvám na tom (a už se k tomu nechci vracet ) .

 
marie dubanová
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 01:47 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.50.106 Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.97 Safari/537.22
Ložiska zlata v ČR :
Jílové u Prahy, Libčice, Čelina, Líšnice, Bytíz, Klínec - Všenory, - Kasejovice, Hartmanicem Voltýřov, Písek, Dobrá voda(část Č.Budějovic), Roudný, Humpolec, Zlaténka, Předín, Zlatý Chlum, Zlaté Hory - západ, Suchá Rudná, Stupná a Svoboda nad Úpou..
Legendární ministr Dyba (ODS), vydal do roku 1996 - 19 povolení k průzkumu a následné těžbě zlata v ČR..K tomu se vyjádřil prof. Rudolf Zahradník :"hledání zlata na 19 místech ČR zahraničními firmami zní pro mé kolegy z Polska, SRN, Rakouska a Maďarska jako žert"..
 
brdská krysa pro T.
Vloženo: Středa, 06 březen 2013 01:14 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 2.0.50727; AskTbORJ/5.14.1.20007)
To je ale úplně jiný případ, který se pro Brdy nehodí.
Dobývací prostor tam byl už před vyhlášením CHKO, začalo se to tam plundrovat už za soudruhů, tudíž nešlo o otevření nového ložiska, nýbrž o rozšíření existujícího....
To je prostě velký problém....jak už se někde rýpne jednou do země, nedá se to pak už zastavit.

Proto bude tak důležité, aby se v Brdech vůbec nezačalo - dát to nějak do těch "podmínek provozu CHKO".... ale i někam do koncepce státní politiky ochrany přírody, kam se Brdy budou muset taky někdy dostat.
V ideálním případě by měl být z různých státních koncepcí v případě Brd zřejmý převažující zájem na ochraně přírody, aby si těžaři v Brdech prostě ani vůbec nežádali.
Kvůli přírodnímu parku se vám nikdo nepřetrhne, ale kvůli CHKO už ano - bude se muset aktualizovat mnoho koncepcí, Brdy zatím nejsou vůbec nikde.
Máte pravdu s tím MŽP, není to jen odborná instituce, ale taky politická, co naplat..... teď to třeba bude dobré, ale kdo ví, jak to bude někdy v budoucnu?
Rozpor mezi koncepcemi min. průmyslu (státní surovinová politika) a MŽP (ochrana přírody) tu byl, je a bude vždycky.
A přeci ještě nevíme, jak dopadne ten pokus o změnu horního zákona ve prospěch těžařů ( i když se nám to nelíbí, oni taky hájí svoje zájmy jako každý a jistě zdatně lobbují kde se dá, a hlavně - jde o velké peníze), v připomínkovém řízení bude mít právě MŽP velké slovo... Sranda je, že jsou oba ministři z jedné partaje, tak aby se aspoň na těch Brdech nějak rozumně "domluvili " Tongue.
I přes bytostný optimismus v některých věcech si myslím, že všem se pomoct nedá a jednou se těžit zlato bude (tam, kde je nejmenší ochrana). To už doufám ale budou Brdy ze hry venku.

Jinak jsem dneska slyšela upoutávku na hlavní večerní zprávy TV Barrandov, kde dnes mělo být něco o katastrech v Brdech. Akorát že jsem to nestihla, mělo by se to zítra objevit v archivu TV:

http://www.barrandov.tv/hlavni-zpravy/videa


 
Tichošlápek
Vloženo: Úterý, 05 březen 2013 20:35 IP xx.yyy.237.221 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; Edition Campaign 21) Presto/2.12.388 Version/12.14
ad brdská krysa "Pokud bude Správa CHKO hájit zájmy přírody, nepovolí to." :

Aha. Třeba jako nová otvírka lomu Třebnuška v CHKO Křivoklátsko (krysa, myslím, pamatuje)
http://www.euroviakamenolomy.cz/fotogalerie_detail.aspx?fotografie_id=218
Správa Chráněné krajinné oblasti posoudila žádost o novou otvírku v dobývacím prostoru lomu Třebnuška a SOUHLASÍ S OTVÍRKOU za těchto podmínek (........)
strana 89 zde http://portal.cenia.cz/eiasea/download/EIA_PLK192_dokumentace_1.pdf

Těžba zlata, která by byla v souladu se Surovinovou politikou, by byla "veřejným zájmem" (s vyšší prioritou, než má jiný veřejný zájem, totiž ochrana III. zóny CHKO) , což by Správa CHKO (podléhající MŽP, které by k tomu předtím dalo souhlas) "respektovala" a její stanovisko by bylo souhlasné ("za těchto podmínek.... " ) . Si myslím.
Takže podle mého názoru je to na rozhodnutí MŽP (nebo případně na nepovolení Městským úřadem Příbram - podle zřizovacího předpisu Přírodního parku Třemšín), a CHKO na to nemá (by na to neměla) vliv.

 
marie dubanová
Vloženo: Úterý, 05 březen 2013 19:41 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.50.106 Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Chrome/25.0.1364.97 Safari/537.22
je zbytečné některým lidem vysvětlovat cokoliv, zřejmě někteří z Vás patří k těm o kterých psala Květa Dražanová : je to marné, někteří lidé si všimnou toho že se louhuje - to zlato pomocí kyanidu, až když jim to "poteče u nich v kuchyni"!
 

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Následující > Konec >>

© 2024 Brdy - stránky milovníků brdských hvozdů