Automatický překlad


Náhodné obrázky


Hvíždinec
pod hřebenem Hvíždince
Počet zobrazení:5474

Michal Toms
mráz zviditelnil oplocenku
Počet zobrazení:5094

Klondajk
Hradčany
Počet zobrazení:9251

Uživatelé online

8 hosté

Toplist

TOPlist

Přihlášení






Zapomenuté heslo

RSS export

RSS kanály k jejichž sledování se můžete přihlásit:

Tématické články
Zprávy
Komentáře


Hlavní stránka
Stát se bude moci snadněji zbavovat pozemků v CHKO | Tisk |  E-mail
Napsal Roman Poustka   
Čtvrtek, 21 březen 2013

20. března 2013 prošel v Poslanecké sněmovně prvním čtením a byl přikázán k projednání rozpočtovému výboru vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony  (sněmovní tisk č. 934/0).

Novelizací zákonů č. 219/2000 Sb. a č. 114/1992 Sb. má být změněna právní úprava zcizování pozemků a staveb ve vlastnictví státu nacházejících se ve zvláště chráněných územích.

(Zcizením se rozumí převod vlastnického práva ze zcizitele, v tomto případě státu, na nabyvatele, v tomto případě nestátní subjekt. Může to být prodej, směna nebo bezúplatný převod.)

Zúží se rozsah pozemků, k jejichž převodu bude nezbytný souhlas Ministerstva životního prostředí (MŽP).

Zůstává ustanovení, že nelze zcizit nezastavěné pozemky, které jsou ve vlastnictví státu, v národních přírodních památkách (NPP) a národních přírodních rezervacích (NPR). Pokud bude schválen návrh ve znění uvedeném ve sněmovním tisku 934/0, pak v chráněných krajinných oblastech bude předchozí souhlas MŽP nově nutný již pouze u pozemků a staveb nacházejících se na území přírodních památek (PP) a přírodních rezervací (PR). Ve zbytku území chráněných krajinných oblastí (tj. tam, kde zároveň není NPP, NPR, PP ani PR) ponovu ke zcizení "státních" pozemků nebude nutný předchozí souhlas MŽP.

 

Jak uvádí důvodová zpráva: "Naprostá většina majetku, který stát až doposud ve zvláště chráněných územích zcizoval a i v budoucnu zcizovat bude, se nachází na území chráněných krajinných oblastí, které budou z povinnosti získat souhlas v navržené právní úpravě vypuštěny."

Zbývá dodat - nejde to na ruku některým nekalým úmyslům v budoucích Brdech? O "katastry" vůbec nejde? ...  

 

Zobrazení: 20922

Komentáře (20)

RSS feed komentářů
Helemese, to je ale pěkné :-) !
Jak se nám ta CHKO Brdy, jejíž sláva, nezcizitelnost a bohdá i nezastavitelnost hvězd se bude dotýkat, pěkně rýsuje.... smilies/smiley.gif
Tak šupky za Hamáčkem, ať dělá pro Brdy konečně taky něco užitečného a postará se, aby to prošlo... smilies/smiley.gif
hlodavec , prosinec 08, 2014
...
Zastupitelstvo Středočeského kraje předložilo poslanecké sněmovně stručný, ale zcela zásadní návrh novely lesního zákona.
Novela spočívá ve čtyřech slovech:
Státní lesy nelze zcizit.
http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=7&CT=367&CT1=0
Brdům by to výrazně pomohlo. Uvidíme, jestli to projde. Pokud ne, mnohé to naznačí.
Tichošlápek , prosinec 08, 2014
PETICE
Dobrý den,vážení milovníci Brd a odpúrci těžby zlata, právě probíhá podpisová akce proti těžbě zlata kterou je možno podepsat v Rožmitále u elektro LIŠKA a v lekárně pani Dagmar Tomkové.Někteří lidé řeknou že to nyní není aktuální,ale stále musíme být připraveni na možnost těžby zlata.Nikdy nevíme kdo nás prodá. Předem děkujeme všem kteří nás podpoří v našem boji.
Květa Dražanová , červenec 17, 2013
...
Z tohoto mám opravdu nedobrý pocit.Státu docházejí peníze,či tento jev již nastal,privatizovat dnes téměř není co.Zbývá nerostné bohatství a též určité prostory(tím myslím,mimo jiné např. i Brdy).Pokud se hospodářská situace v ČR ještě zhorší,což se dá očekávat,můžeme se bohužel dočkat nepříjemných překvapení.
Keroška , červen 21, 2013
...
Ad „ono je to složitější“ (rp97 , březen 23, 2013 ) :
„ ze "zisků" se bude lepit cedník rozpočtu ČR “

Jo, je to tady:
http://www.financninoviny.cz/zpravy/senat-schvalil-moznost-statu-cerpat-penize-ze-statnich-podniku/953560

Týká se to http://www.senat.cz/xqw/xervle...value=3338
Lesů ČR a také Vojenských lesů a statků ČR, s.p.

Tichošlápek , červen 20, 2013
Lumpárna zmařena
Kéž by.Naděje tu je.Ale pravda,uvidíme...
Keroška , červen 20, 2013
Lumpárna zmařena ?
Sněmovní tisk 934 navíc projednal Kontrolní výbor a ve svém usnesení ze dne 18. června 2013 http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=176130 navrhnul celou část „Změna zákona o ochraně přírody a krajiny“ ( v původním tisku označenou jako „část třetí“ ) zrušit.
Právní úprava zcizování pozemků a staveb ve vlastnictví státu nacházejících se ve zvláště chráněných územích by tak v zákoně 114/1992 Sb. prozatím zůstala nezměněna.

Uvidíme. Druhé čtení zákona je na pořadu právě probíhající 54. schůze posl. sněmovny.

Tichošlápek , červen 19, 2013
...
Rozpočtový výbor projednal návrh zákona a vydal 27. května 2013 usnesení, ve kterém doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby návrh zákona schválila v tomto znění: http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=174739
Nový paragraf 61b Zcizování pozemků a staveb ve zvláště chráněných územích , podle kterého již nebude nutný předchozí souhlas MŽP se zcizením pozemků nebo staveb ve vlastnictví státu nacházejících se na území CHKO (pokud zároveň nejde o MZCHÚsmilies/wink.gif, v návrhu novely zůstává - strana 18 – a vše tak postupuje do druhého čtení.
Tichošlápek , květen 28, 2013
Dobrý den, stát je přesně tam jak jste ráčila trefně zmínit, ale
nejsou ohroženy jen Brdy, jsou to další místa (zdroj Atlas nerostných surovin ČR) Jílové u Prahy, Libčice, Čelina, Líšnice, Bytíz, Klínec - Všenory, - Kasejovice, Hartmanicem Voltýřov, Písek, Dobrá voda(část Č.Budějovic), Roudný, Humpolec, Zlaténka, Předín, Zlatý Chlum, Zlaté Hory - západ, Suchá Rudná, Stupná a Svoboda nad Úpou... Pokud novela horního zákona projde a umožní TĚŽAŘŮM louhování kyanidem a vyvlastňování pozemků, které vlastník odmítne prodat - co zůstane z naší země..?
(dubanová, brdské kryse)
marie dubanová , březen 23, 2013
...
Odhaduji to bohužel do budoucna tak, že se (doufám) podaří zachránit aspoň ty Brdy smilies/cry.gif, právě díky CHKO. Stát je opravdu v řiti smilies/cry.gif.
brdská krysa M. Dubanové , březen 23, 2013
"nutno se nějak smířit)a snad i těžbě zlata v Brdech a zbytek světa nechť zachraňují jiní"
Pardon, ale pokud dopustíme, aby se v ČR těžilo zlato pomocí kyanidového loužení, neboť to malé množství zlata (1 gr. v tuně kamene)jinak nežli loužením není možné, tak nějaké diskuze o CHKO, či vojenských újezdech budou zcela bezpředmětné..
marie dubanová , březen 23, 2013
...
Když Vás čtu a mělo-li by se všechno odehrávat opravdu tak jak předjímáte, pak se pochopitelně bojím taky, a hodně.
Ale nepřeceňujme zas ty internetové diskuse a tento webík, ono se to přeci řeší i jinde. Podle mě byla Vaše chyba ne v diskusi o Brdech, ale v uzavřenosti té diskuse a že jste některé nevzali vůbec mezi sebe (př. Pavel).
V tisku nás ubezpečuje pan Karel Štícha, vedoucí Správy majetku Arcibiskupství pražského, že "... po dokončení celého procesu, odhadem jeden až dva roky, bude Arcibiskupství pražské zajišťovat hospodaření v lesních celcích vlastními zaměstnanci." Proč hned cizí firmy a drancování? Třeba bude církev dobrým hospodářem? Když se to ukradlo, mělo by se to přeci vrátit a k případné námitce, že církev kradla taky, lze jen pokrčit rameny, že svět prostě nebyl a není spravedlivý...
Stát je na huntě, rozebraný díky chybám politiků zleva i zprava, a to do té míry, že se dokonce musí (myslím, že se tomu bohužel nezabrání ) sáhnout na zásoby zlata v zemi a stát se zbavuje všeho, co nutně nepotřebuje (viz újezdy), s tím nic nenaděláme.
Vy třeba odvojenštění Brd chápete jako blížící se katastrofu, já jako možnou naději, viz všechy dřívější debaty ve Vzkazovníku točící se pořád dokola. Nezastavitelná CHKO s kontrolou rozhodování Správy veřejností by myslím mohla zabránit nejhoršímu (s turisty prostě nutno se nějak smířit)a snad i těžbě zlata v Brdech a zbytek světa nechť zachraňují jiní smilies/wink.gif ...
Ještě k těm katastrům, které by případně někdy v budoucnu teoreticky mohly přejít obcím - nejprve by přece byla vyhlášena CHKO + stavební uzávěra, čili omezení z toho plynoucí by musely (měly) obce respektovat ve svých ÚP atd... Bylo by to něco jiného, než kdyby to bylo opačně a CHKO vznikala rovnou na kratastrech obcí, pro které je už ÚP s nějakými záměry pro to území. Taky si všimněte, že do nezastavitelnosti se kromě Strašic a spol. nikdo nehrne a i kraje o ní mlčí - pokud se nenařídí shora, bude to nejspíš malér...
Ale uvidíme, co předloží MŽP - nemohu se dočkati... smilies/tongue.gif
brdská krysa pro rp , březen 23, 2013
ono je to složitější
Bojím se i přes všechny rádo-programy "pro přírodu", které se jen snaží o větší koloběh financí v "postižených" regionech, aby nakonec nedošlo pod hlavičkou velkoplošné ochrany přírody ke stavbám a k využití současných středních Brd jako magnetu pro pračku peněz. Zatímco tu takhle plkáme, zájem o Brdy i velkým zmedializováním roste. No budiš, co s tím naděláme..., ale tam, kde je poptávka, brzy bude i nabídka - a tady se bojím, že se nabídky v podobě výstavby pod hlavičkou CHKO a se štemplem její správy přesunou i do lesů. Ukamenujte mne, ale je to neudržitelné. Je třeba nevytvářet! komerční reklamu na pusté Brdy, které už pustými dávno nejsou... Debata o CHKO pro Brdy byla od začátku chybná.
Ale tohle je stejně jen zástěrka, protože nesmyslné rušení statutu celého brdského VVP je předskokanem "privatizace" jejich lesů, včetně těch jižních, kde už si nyní církve mnou ruce. Myslíte si, že církve samy budou hospodařit? Svěří to do rukou firem, na které jsou české zákony a justice krátká... a dočkáme se vypleněných porostů, ať už má nad lesem "moc" správa CHKO nebo pánbůh, nikdo stromy zpět na pařezy roubovat nebude. Spojení soukromého vlastnictví lesa - rozparcelování Brd a vehementně podporovaného turistického průmyslu nebude v českých podmínkách dělat dobrotu, tím spíš, že ze "zisků" se bude lepit cedník rozpočtu ČR. Jo, a z dotací... je mi nanic.
A k tomu věděckému výzkumu stavu lesa - myslím, že to na zřízení / nezřízení CHKO / PP není nijak závislé, i když je to tak třeba prezentováno. Dokud budou v Čechách modravé horizonty, budou se v nich výzkumy konat, ať už je platí kdokoliv.
rp97 , březen 23, 2013
ještě pro rp k programu LIFE + pro Brdy
Mělo by jít o tohle:

http://www.vulhm.cz/index.p hp?p=vyzkumne_projekty&site =default&id=33

....Kromě toho byly v rámci regionálních studií založeny plochy v síti 1x1 km v lesních oblastech Šumava, Brdy a Krkonoše...
(Výzkumný ústav lesního hospodářství a mylivosti - Monitoring stavu lesa)

A kde máte Vy jaké finance na studie/zlepšovování přírody v těch Vámi tolik zbožňovaných přírodních parcích?????
brdská krysa , březen 23, 2013
pro rp
Všechno přeci se vším souvisí, minimálně metodou volných asociacísmilies/smiley.gif... a taky nemám jinam kam ten důležitý odkaz na rozhovor s ředitelem VLS dát, když jste nemoudře ukončil svobodnou výměnu názorů a informací ve Vzkazovníku smilies/sad.gif.
Ale k věci:
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 614/2007 ze dne 23. května 2007 o finančním nástroji pro životní prostředí (LIFE+) je v odkazu níže a není to myslím nic zlého (pokud tedy kromě CHKO nejste též odpůrcem EU):

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32007R0614:CS:HTML
Něco blíže o tom je i na webu MŽP.

No a teď mi třeba poraďte, kam mám dát následující moc zajímavý odkaz:

http://is.muni.cz/th/342519/ff_b/Horska_-_bakalarska_prace.pdf?lang=en

Erika Horská: Vliv vojenského újezdu Brdy na život obyvatel
okolních obcí
Bakalářská diplomová práce, 2012
brdská krysa , březen 23, 2013
co je to LIFE+
Kryso, zajímalo by mne, jak podle Vás souvisí Váš příspěvek s tímhle článkem. Mimochodem, máte tušení, co se ukrývá pod programem LIFE+?
rp97 , březen 22, 2013
I like CHKO Brdy !
"....Dalším příkladem spolupráce je příprava návrhu CHKO Brdy, o kterém rozhodla v roce 2012 vláda ČR v souvislosti s plánovaným opuštěním vojenského újezdu armádou. Předpokládáme, že tato spolupráce vyústí v kvalitní návrh zonace a plánu péče připravované CHKO, kde asi dvě třetiny území obhospodařuje divize Hořovice. Jsem rád, že Vojenské lesy a statky mohou být přímo u přípravy a vzniku nové CHKO a mohou se tak uplatnit znalosti našich pracovníků o území včetně zkušeností s hospodařením. Podobně jako v jiných již opuštěných vojenských újezdech bude i v Brdech dále hospodařit náš podnik. Zajímá nás proto zejména způsob hospodaření v lesích a jeho ekonomika a plánované využívání tohoto území veřejností. V této souvislosti spolupracujeme s AOPK ČR na přípravě projektu z evropského programu LIFE+, který může přinést finanční podporu pro další zlepšování kvality přírodního prostředí v Brdech a jeho prezentaci návštěvníkům..."

http://www.casopis.ochranaprirody.cz/uvodem/jiri-janota.html
brdská krysa , březen 21, 2013
vyvlastnění kvůli těžbě
Kuba: Vyvlastnění kvůli těžbě má probíhat
"Chceme, aby to byl velmi úzký seznam. My za ministerstvo průmyslu a obchodu navrhujeme, aby mezi tyto strategické suroviny patřilo hnědé a černé uhlí, wolfram, uran a zlato," uvedl Kuba.
marie dubanová , březen 21, 2013
Nemyslím si že je to "panika" - ministr Kuba : vyvlastnění kvůli těžbě
Kuba: Vyvlastnění kvůli těžbě má probíhat ve prospěch státu


aktualizováno 13. 12. 2012 15:18
Praha - Stát by měl definovat strategicky vyhrazené nerosty - tedy ty, které jsou důležité pro energetickou bezpečnost země. Počítá s tím velká novela horního zákona. Její věcný záměr představil ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba, který připomněl, že případné vyvlastnění má vždy probíhat ve prospěch státu.
"Chceme, aby to byl velmi úzký seznam. My za ministerstvo průmyslu a obchodu navrhujeme, aby mezi tyto >," uvedl Kuba.
marie dubanová , březen 21, 2013
už panikáři jedou....?
Zdravím, koukám, že jste se na webíku pustil do řádného jarního úklidu smilies/shocked.gif...
Ale k věci: navrhovatelem toho je ministerstvo financí a já osobně si o tom soukromě myslím (s tím, že se samozřejmě mohu mýlit), že s děním kolem Brd se to sešlo prostě tak nějak jen náhodou. Tím netvrdím, že se to Brd nějak v budoucnu nemůže dotknout, ale vím jistě, že vlastnit katastry není v plánu těch, kteří si přejí v Brdech CHKO - a většina nejspíš ani o té novele pořádně neví... smilies/smiley.gif.
Pokud bude na celém území CHKO vyhlášena stavební uzávěra, pak kdo by chtěl co zcizovat, když podmínky CHKO by v podstatě diktovaly způsob využití pozemků (omezení vlastnického práva)? Obce by přeci na těch katastrech nic stavět (teda legálně myslím) nemohly - nebo to vidíte jinak?
Souhlasy se zcizováním by navíc místo MŽP mohla dávat Správa CHKO podle § 44 odst. 3 (souhlas k činnostem). Bylo by to možná i lepší (konkrétnímu místu blížsmilies/wink.gif a koneckonců - štempl jako štempl, ne smilies/cheesy.gif ?
Pročež navrhuji nepropadat panice a prostě chvíli vyčkat, až MŽP zveřejní záměr vyhlášení CHKO k připomínkování. Ono by se to tam všechno mělo ukázat.
brdská krysa , březen 21, 2013

Přidat komentář

menší | větší
security image
Opište zobrazená písmena

busy
 

Vaše komentáře

Klondajk - Zrození velikého obra (1984/85) (Zdenek Fabera, 31.03.2024)
Utekar
Nazdar kluci rocnik 84-86 Klondajk posledni pulrok za odmenu Liptak
Klondajk - přehledový dokument (Josef, 26.02.2024)
Klondajk
Zdravím,i já sem sloužil v letech 1983-1984 na rotě RSM.Delal sem první rok na bagru ...
Radiomaják Be 12 - podbrdský příspěvek k... (Radek Vítek, 13.01.2024)
kronika Nevida
Hi there, The chronicle of a village of Nevid is available on-line: https://1url.cz/IuU55 ...
Radiomaják Be 12 - podbrdský příspěvek k... (Frank, 12.01.2024)
Hello, Could you please provide me with a precise reference for the excerpt from the "kro...
O ovocných stromech (Slavomír Leinweber, 08.11.2023)
Ochrana ovocných stromů.
Výborný článek o stavu ovocných stromů. Rozhodně by mělo být v zájmu zachování...
O železném dolování (Ing. Zdenka Přibylová, 07.11.2023)
Vejteč-Pourka
Dobrý den, náhodou jsem narazila na tuto stránku. Dovolím si malé doplnění. Na Vejt...
© 2024 Brdy - stránky milovníků brdských hvozdů