<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- generator="FeedCreator 1.7.2" -->
<rss version="2.0">
	<channel>
		<title></title>
		<description>Comments for  at http://www.brdy.org , comment 1 to 20 out of 20 comments</description>
		<link>http://www.brdy.org</link>
		<lastBuildDate>Thu, 23 Feb 2012 02:53:49 +0100</lastBuildDate>
		<generator>FeedCreator 1.7.2</generator>
		<item>
			<title>Bílá skála a starý dub</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/89/1/#comment-630</link>
			<description>Na Bílé skále jsem byl již asi třikrát, a musím potvrdit kouzelnou krásu jak koncové planinky tak i začátek hřbítku se skalkou, mystickým dubem a vůbec nádherným místem k táboření.Chodím tam z malé vesničky Nepomuku,kde tak třikrát, čtyřikrát do roka pobývám.Musím ale říci, že někteří místní o této lokalitě nevěděli. Je také možno od té malé skalky seběhnout pěšinou na zpevněnou lesní cestu,a po ní jsme asi po pěti, deseti minutách u Litavky, kde je měřící stanice průtoku vody na Litavce. Místní zde říkají tomuto údolí, průseku Kormundovka.
[/i] - Václav Kopecký</description>
			<pubDate>Wed, 15 Feb 2012 16:18:44 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>smrk u 3trubáku</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/58/1/#comment-629</link>
			<description>Ahoj, Higi, nejde to jinak, než Ti doporučit adresu redakce@brdy.org, kam se můžeš obrátit, a pak na Tvůj email můžu reagovat již z mého emailu (první email pošleš většímu množství lidí..., ale to neva). O tomhle smrku nevím. V těchhle končinách se dá ale čekat (nebyl jsem tu holt všímavý:-)). Uznávám , že nejde stromy hodnotit pouze dle šíře, ale pro normálního smrtelníka je to jaksi nejbližší pravda:-), protože nenosí do lesa pravidelně nomogram na výpočet plm i dle výšky.
RP - rp99</description>
			<pubDate>Mon, 13 Feb 2012 08:13:16 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>smrk</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/58/1/#comment-628</link>
			<description>Ahoj Romane,jsou smrky s velkým objemem, jsou ale i takové, které ten objem tak veliký zase nemají, ale zase jsou vysoké. Na třítrubáku je smrk, který bych odhadl na výšku okolo 45m možná i víc. Dělal jsem 20 let dřevorubce a dalších 13 s pilou dělám. Když se mi ozveš, upřesním polohu.
Higi - Higi</description>
			<pubDate>Sun, 12 Feb 2012 18:37:19 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>Pro kotloše </title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/109/1/#comment-627</link>
			<description>Trochu jsem popletl jméno ve svém příspěvku , tedy Miloslav Černý . - MILAN KOCHANÍK</description>
			<pubDate>Sun, 12 Feb 2012 11:58:01 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>Pro kotloše jirku černého </title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/109/1/#comment-626</link>
			<description>Ahoj , já jsme tam byl , jak jsem již psal , od začátku r. 1983 do asi 20.12 1984 a na té RPSV jsem byl taky  až do konce,  kdy byla převelana nahoru na áčko . Takže jsem tam byl ve stejné době jako ty . Byl jsem od léta 1983 do zimy 1983 na velitelské rotě , kde byl do podzimu 1983 Slovák Milan Pápay , byla s ním docela legrace . - MILAN KOCHANÍK</description>
			<pubDate>Sun, 12 Feb 2012 11:52:56 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>:)</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/256/1/#comment-625</link>
			<description>Přesně, mělo to tam zajímavou atmosféru, mé oblíbené místo :( - Aleron</description>
			<pubDate>Sat, 11 Feb 2012 00:53:39 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>Také jsem tam byl </title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/109/1/#comment-624</link>
			<description>Dobrý den , byl jsem tam od ledna 1983 do asi 20.prosince 1984 , byla to akce 267 , plocha asi 220 ha a délka plotu asi 4.5 km . Byl jsem nucen tento plot i objekty na postvení B a C vytyčovat , bylo to již od VS vyprojektováno v souřadnicích , takže se starým teodolitem s vernierovými kruhy a několikrát potrhaným pásmem . Také jsem tam zkusil , spíše jsem se tím bavil , udělat cosi jako vytyčovací síť , chtěl jsem nějak zabít čas a kupodivu ty objekty i dost polohově vycházely, když je tam přišli přeměřovat z těch VS , když měli jeden z prvních el, dálkoměrů .  Jinak si rozpomínám na nějakého Kosťu Kostadinova i jakéhosi Faltýnka , ti byli asi o rok dříve . Také jsem se tam zkamarádil se slovenským vojákem Imrichem Stanczem , rád jsem si s ním povídal . Jméno Plachetka mi také cosi říká . Ještě se rozpomínám na poručíka Bibzu , který pravil , „súdruhovia, zde sa musia prestavať dajaké peniaze , aby tý zasratý Amerikánci viděli , že na to máme , aj keď nie je .“ Také si vzpomínám na kapitána Šverhu , jak se klátil opilý na můstku a chtěl , abychom mu zazpívali nějakou vojenskou písničku a také mi pravil , že kvoli mňa nemajú čo betonovať , že teda nech  zoberiem prkno , vodováhu a merám . Jindy zase , že sa pre samé vymeriavanie ani ku krumpáču nedostanem a jindy , že vraj skončilo moje lavírovanie .
Také si ještě rozpomínám na kapitána Stanislava Michala snad ještě  poručíka Nováka . 
Když se dalo jít na opušťák , tak si pamatuji , že jsem šel oknem přes umývárnu a po panelce přes zadní bránu do Mníšku pod Brdy asi 2.5 hodiny v noci a občas se také šlo do nějaké putiky, co byla po té cestě asi tak v polovině .
Ale jinak to byl strašný hnus a nedělá mi  dobře být mezi mnoha lidmi proti mé vůli , bylo mi z toho na nic , zničené naprosto dva roky života, které mi krutě chybí , vadila mi tam  neuvěřitelná absence lidství a špína a otrocká podřízenost .
Takže ať je toto ztracené období prokleto na věky .
Hastá luego , 
Aneh Cualohtli  - MILAN KOCHANÍK</description>
			<pubDate>Fri, 10 Feb 2012 01:59:25 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/256/1/#comment-623</link>
			<description>Škoda že už se to zbouralo.. - Adam</description>
			<pubDate>Tue, 10 Jan 2012 16:02:04 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>:)</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/256/1/#comment-622</link>
			<description>Též si myslím, jen mi nějak uniká účel toho bunkru opodál. - Aleron</description>
			<pubDate>Thu, 05 Jan 2012 23:15:16 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>Budka</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/256/1/#comment-621</link>
			<description>Ta &quot;budka&quot; měla svého času střechu z docela silného skla. Pozorovatelna vzdušného prostoru ? - BrKo</description>
			<pubDate>Thu, 05 Jan 2012 17:41:35 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>škoda</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/256/1/#comment-620</link>
			<description>Pěkný článek, zajímávé, že jste nebyli na velké hoře, byl tam jeden podzemní kryt ze dřeva a jedna asi strážní budka. Škoda, že už je to vše nenávratně ztraceno - Aleron</description>
			<pubDate>Mon, 02 Jan 2012 18:23:42 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/267/1/#comment-619</link>
			<description>Nechci nikomu sahat do duše a zároveň doufám, že se moc nespletu, když napíšu, že je v tom PAW nevinně.-). V době radarové jsme se my, lidé kolem stránek, dohodli, že prostě zde veřejně nebudeme prezentovat nějaké jednoznačné PRO nebo PROTI či - ještě lépe - k radaru se nebudeme snad kromě občasných komentářů ve vzkazovníku vůbec vyjadřovat. Protože považuji (a v to doufám) radarovou epochu za uzavřenou, zdálo se mi, že článek nemůže uškodit. A pokud někdo udělal něco pro tyhle stránky a tedy i pro nejen vaše &quot;vícevědění&quot; o Brdech, pak na hodně předním místě je určitě Pavel Wunsch ať už s poradenstvím nebo bez:-). - rp.</description>
			<pubDate>Sun, 01 Jan 2012 22:04:06 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>KRITICKY CLANEK CHYBI !!!</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/267/1/#comment-618</link>
			<description>Ale proč tu není? A proč tu až do teď nebylo vůbec nic o radaru, který byl největší hrozba za celou dobu a ne jednom pro Brdy?
Nejlíp když se podíváte, kdo je vlastníkem stránek a zeptáte se p. inženýra Wünsche, jaký byl důvod jeho jeho nenápadného proodéesáckého přístupu. A historie se pořád dokola opakuje - dneska ve jménu &quot;CHKO&quot; natahují Strašice s dr. Langem (ODS) po Brdech ruce, a pan Wünsch tomu dělá v rádiu reklamu. Snad se pletu, ale taky to může být tak, že firma EKONET už asi panu inženýrovi dost neprosperuje, tak doufá aspoň v nějaké to poradenství, až se poměry v Brdech změní. Bylo by to smutné a třeba se pletu, ale po dobách radarových by mě nepřekvapilo už vůbec nic. - fab</description>
			<pubDate>Sun, 01 Jan 2012 14:16:32 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/110/1/#comment-617</link>
			<description>Na Klondajku som bol v roku 1985,koniec stavby.Naša 3.PSV stavala ubytovnu pre gumy na Dobríši.Zlé spomienky sú preč,zostala nostalgia...Chalani píšte,posielajte info a foto!! - Miro Nové Zámky</description>
			<pubDate>Thu, 29 Dec 2011 22:07:39 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>KRITICKY CLANEK CHYBI !!! </title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/267/1/#comment-616</link>
			<description>Díky za &quot;nástřel&quot; tématu, které si obsáhlejší a kritické zpracování zasluhuje. Dá se na něm demonstrovat &quot;zblbnutí&quot; politické scény výrazně podléhající mocenským vlivům. Můj postoj k radaru byl spíše se znaménkem &quot;+&quot;. Vojenské základny jsou v civilizovaných státech pro region spíše přínosem. Ostatně stál-li by na kótě 718 radar, nepřišlo by MNO s variantou opuštění Brd:o . 
PS - Tématu se věnuje wiki - [url]http://cs.wikipedia.org/wiki/Radar_v_Brdech[/url] . - Jan K.</description>
			<pubDate>Thu, 29 Dec 2011 22:07:08 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/267/1/#comment-615</link>
			<description>Romane máš pravdu, že po delší době by bylo z faktografického hlediska určitě ještě těžší se k „případu“ vracet, aniž by nebyly opomenuty některé, asi i klíčové, momenty.  Sám jsem se v té věci také do jisté míry angažoval (někdy dokonce i k nelibosti některých členů našeho sdružení) a přiznávám, že si některé události už jen stěží vybavuji. Obecně bych řekl, že jsi připomněl velké množství akcí a aktivit kolem radaru. Řekl bych, že radar odstartoval už dopis, který v této záležitosti napsal poslanec Jiří Payne tehdejšímu prezidentovi Havlovi – bylo to ještě před jednáním ministra Tvrdíka v USA. Myslím, že vcelku nemalý význam měla i konference v Březnici s docela reprezentativní účastí, obeslaná řadou zahraničních médií, která proběhla v roce 2007 nebo začátkem r.2008 (už si taky nepamatuji přesně kdy). Jde asi spíš o to, jakou váhu ty protesty, ale i akce pro radar měly. Mohlo by se říci (z dnešního pohledu), že nebýt radikálně odlišného přístupu k věci ze strany Obamovy administrativy, možná by už radar na Břízkovci stál. Ale nejspíš by ani takové hodnocení nebylo poctivé, protože odpor a odmítání toho záměru v tak masovém měřítku českou veřejností vedlo k tomu (nejspíš), že se vláda neodvážila dříve předložit parlamentu ke schválení sjednané smlouvy (a asi to zdrželo i samotné jejich sestavování). Parlament sám, pokud by nebyl pod takovým tlakem, by asi smlouvy ratifikoval a realizace by pak rychle následovala – vše ještě za prezidenta Bushe. Takže (podle mně) hrál v podstatě rozhodující roli čas, který by nejspíš nebyl získán, pokud by odpor proti radaru nebyl tak zřejmý. Ale je to jen a jen můj soukromý názor.
Pokud jde o dnešní postoje starostů k uvažovanému zrušení VVP Brdy, které dáváš do souvislosti s tehdejší „radarovou kauzou“, byl bych tu opatrnější. Současné záměry MO dávají do souvislosti s radarem asi jen dva z tehdejších starostů, pan Neoral a pan Řihák. Pokud jde o trokaveckého starostu Neorala, který byl nepřehédnutelnou postavou protiradarových aktivit a jeho tehdejší angažovanost z něj učinila i v zahraničí mediálně známou osobu, je asi pochopitelné, že se v těchto dvou věcech snaží souvislosti hledat – vždyť je to i součást jeho image. Obdobně tak příbramský starosta Řihák, který si své tehdejší postavení právě odporem proti radaru upevnil, rád na Ligu starostů proti radaru vzpomíná a i on by asi rád nalezl nějaké podobnosti.
Jenže se obávám, že jich asi moc nebude. Radar byl tehdy skutečně dosti nevybíravě prosazován „na sílu“, proti odporu většiny obyvatelstva a (kdoví), možná i proti zájmům bezpečnosti naší země a s negativním dopadem na její suverenitu. Naproti tomu to, zda MO považuje VVP Brdy za nejméně potřebný vojenský újezd a rozhodne se jej nevyužívat, je určitě zcela v jeho kompetenci a o nějakém silovém řešení v rozporu např. se zájmy bezpečnosti a obranyschopnosti země nebo s většinovým názorem veřejnosti, tu nelze hovořit. Okolnost, že pan Vondra byl jednou z klíčových postav radarové lobby a nyní stojí v čele MO, je myslím spíše jen shoda náhod. Už vůbec bych si neodvážil o komkoli tvrdit, že jen proto, že v některých věcech neříkal pravdu (nebo celou pravdu), je nutné na něj hledět tak, že lže ve všem. To je postoj skutečně absurdní a zavání demagogií i tím, že protagonisté takového postoje se ve věci možná úplně přesně neorientují. Konečně – ostatní starostové už zdaleka tolik s „radarovou kartou“ neoperují – a to dokonce ani třeba starosta Jinec, jak jsem měl možnost se osobně přesvědčit.
 - pavel</description>
			<pubDate>Sat, 24 Dec 2011 05:57:51 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>...</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/267/1/#comment-614</link>
			<description>Pavle, dík za komentář, naprosto s Tebou souhlasím, ale... .-) &quot;na třetí&quot; stranu si myslím, že bych za 5 nebo 10 let už nebyl s to, dát to nějak dokupy (teď to asi máme ještě všichni trochu v paměti). Obávám se, že by to bylo za těch pár pětiletek.-) už jen zprostředkované. Objektivní článek se asi na tohle téma udělat nedá, vždy jsou to jen pokusy o objektivitu - informací je příliš mnoho. Jistě chápeš, že tenhle článek nevychází z terénních průzkumů, proto ho asi nelze porovnávat s jinými, a že tenhle stručný výcuc do jisté míry i &quot;pomáhá pochopit stanoviska&quot; starostů obcí v blízkosti vrchoviny k plánovanému zrušení VVP a nastolení civilního režimu, čímž je dle mého názoru velmi aktuální (a bylo by škoda s jeho zveřejněním čekat na dobu &quot;dávnoporadarovou&quot;). Na &quot;čtvrtou stranu&quot; je to téma, které se tu probíralo mnoho a mnoho a nejen zde, a myslím, že je zajímavé to celé nějak zhodnotit. Nechť tedy máme příležitost si o tom všem kolem radaru s odstupem několika let popovídat. Článek je samozřejmě editovatelný, pokud tam někomu něco významného chybí, rád to napravím, pokud to nebude na úkor jeho bobtnající délky. - rp.</description>
			<pubDate>Fri, 23 Dec 2011 20:53:51 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>Nic ve zlém</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/267/1/#comment-613</link>
			<description>Někdy možná méně je více. V nekonečných odkazech na cizí články (zdaleka ovšem ne vybrané tak, aby aspoň proporcionálně reprezentovaly tehdejší dobu), se jaksi ztrácí nejen vlastní názor (třeba ani nebyl), ale vůbec samotná myšlenka. Tak, jak bylo toto téma pojato ukazuje, že jednak ještě neuplynula dostatečná doba na to, abychom byli schopni se na věc podívat ze skutečně objektivního nadhledu a jednak (někdo by řekl &quot;druhak&quot;), je možná celé toto téma tak trochu nad reálné rozlišovací možnosti autora. Pokus jistě záslužný, ale bohužel se těžko může rovnat jiným zde zveřejněným článkům, včetně těch, kde je Roman autorem. - pavel</description>
			<pubDate>Thu, 22 Dec 2011 19:34:07 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>taky jsem tam byl</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/109/1/#comment-612</link>
			<description>v Jíncích jsem sloužil částečně v letech 1976 - 1978 původně jsem narukoval ke Králikovi do  Chrudimi, měla tam být ragbyová dukla , ale pak se to otočila a u lopaty jsme už zůstali. Hlavně si pamatuji že tam byly hrozná zima , ale byla to dobrá škola života . hledám spolubojovníky od tzvn Králíků a nebo se 7. roty .¨
P.S.
když jem to pročítal hodně se mi to oživilo ,někteří lampasáci měli za mě jiné hodnosti.
Michal byl podporučík , ale zůstal asi stejným idiotem.
Kluci čau a s naším heslem : S námi to Varšavská smlouva nevyhraje !!!! - Zdeněk Boreček</description>
			<pubDate>Wed, 21 Dec 2011 19:57:10 +0100</pubDate>
		</item>
		<item>
			<title>BANAP zbořen</title>
			<link>http://www.brdy.org/content/view/256/1/#comment-611</link>
			<description>Likvidace cvičiště u Vacíkova proběhla rychle a kvalitně. Až zarovnaná místa zarostou lesem těžko někdo pozná kde a co stálo. Pár fotografií z konce roku 2011 můžete zhlédnout zde : http://brkozbrd.rajce.idnes.cz/BANAP_-_prosinec_2011/ - BrKo</description>
			<pubDate>Fri, 16 Dec 2011 20:21:47 +0100</pubDate>
		</item>
	</channel>
</rss>

