Automatický překlad


Náhodné obrázky


Cukrák a Kámen
Kámen - mlhou proniklo slunce
Počet zobrazení:5275

Klondajk - originální foto techniky II
odpočinek na raketce
Počet zobrazení:9507

Klondajk
K-1 - kabina velení a startu
Počet zobrazení:9541
Hlavní stránka arrow Vzkazovník
Prohlížet komentáře
Zobrazeno 450 - 480 z 3532 stránek
 
Vložit komentář
 
Jméno Zpráva
Keroška
Vloženo: Čtvrtek, 20 září 2012 11:59 IP xx.yy.26.75 Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0)
Dobrý den všem.
I já se kloním k názoru totální stavební uzávěry.Nevšednost Brd spočívá právě v té "nekonečné lesní samotě"od Teslín po Jínce,od Strašic po Obecnici (i když ta je v dnešní době hodně narušena tou obrovskou těžbou a též silným provozem automobilů).Zůstane-li v budoucnu krajina zachována bez budov a komerčního zázemí a zařízení,bude raritou.Ta v budoucnu bude jistě přitahovat pozornost a vzroste její význam právě tou relativní odlehlostí(pohledme,jak rychle v naší zemi mizí krajina-nové dálnice,silnice,cyklostezky,satelity,sjezdovky,turistická centra,komerční centra,nádrže na zadržení přívalových deštů,stavby bohatých v chráněných,či přírodně zajímavých lokalitách, atd.atp.).
Je pravdou,že na kole z Teslín,třeba ve Skořicích je dobrý cyklista za pár minut-jede-li po té nové silnici přes Břízkovec.Takže od občerstvení k občerstvení cca 20-25 min.To samé Míšov,Nepomuk atd.Prostě i ta velikost Brd,zas tak velká není.
Takže třeba noclehárna u Horního Padrtského rybníka s nálevnou,by jistě kouzlo toho místa hodně narušila(spíš totálně).To samé platí i pro další místa.Snad s výjimkou Valdek(i to může být kontraproduktivní)
Takže pokud něco,tak jen dřevěné přístřešky,pro nouzové přespání.
Pokud se prosadí třeba jen malé nálevny,pak se dá očekávat,že přijde doba,s názorem,když už zde něco je,proč to nezvětšit,nerozšířit,nezdokonalit,či nevybudovat něco nové.Prostě pokud do Brd zavedeme infrastrukturu,byt s tím nejlepším záměrem,můžeme se časem dočkat nepříjemných skutečností.Finance jsou všemocné,peníze dokáží změnit prakticky každou situaci v prospěch toho,kdo je má.Potažmo změnit názor,charakter,třeba i "ohnout" zákon.
Sumasumárum,se tedy kloním opravdu k názoru,nechat "servis"přímo v obcích kol prostoru a uvnitř,pokud možno nic.Tedy mimo ty lehké přístřešky bez občerstveví,info cedulu,odpadkové koše,značené trasy.

 
Tichošlápek
Vloženo: Středa, 19 září 2012 23:36 IP xx.yyy.229.58 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; U; Edition Campaign 21; cs) Presto/2.10.289 Version/12.02
On je nezanedbatelný problém rovněž v tom, že český právní řád, nemýlím-li se, neobsahuje definici útulny.

Jako útulna mohou být označeny taky hotely - viz např. útulny na Pustevnách http://zajimavosti.beskydy.cz/content/beskydy-historicke-zajimavosti-historicke-budovy-utulny-mamenka-libusin-na-pustevnach-nkp.aspx
V tom je nebezpečí takové vágní formulace.

No ale dobrá, prý jsou myšlena "útočiště pro poutníky. Možnost schovat se, osušit se, uvařit si čaj nebo grog pro zahřátí"

Ad "Když to funguje třeba v Tatrách, proč ne tady?":
Tak hlavně: Brdy nejsou Tatry. Jak správně píše rp níže, Brdy se dají přejít za půl dne nebo za den, zatímco, mám dojem, v Tatrách útulny slouží pro přespání při vícedenních túrách.
Kromě jednoduchých přístřešků jsou i útulny s hospodářem, např. http://www.nizketatry.sk/chaty/upchabencom/upchabencom.html
Nebo jiný příklad, odjinud než z Tater: http://www.treking.cz/chaty/burda.htm

Toto v Brdech chceme? Někdo možná ano, já tedy opravdu nikoli!

Za další zkoumání by stálo, kdo by je vlastnil, provozoval a nesl zodpovědnost? ( V Tatrách je to horská služba TANAPu ? )
Namátkou: požár, zásah bleskem, záchody? Kdo a jak by zajišťoval likvidaci odpadků?

Ale hlavně. K čemu to?
Už několikrát tu bylo opakováno, že jedinečností Brd (aspoň těch středních a jižních) je právě absence lidských vymožeností, včetně výčepu v lese http://www.treking.cz/chaty/burda2.jpg
Skutečně potřebujeme brdský lesní výčep?

Krom toho, ani slovenské útulny nejsou extra perspektivní
http://cestovanie.sme.sk/c/2909855/utulne-v-nizkych-tatrach-su-zrenovovane-nove-sa-stavat-nebudu.html

www.treking.cz/archiv/nove-utulny-asi-nebudou.htm


Nechť vzkvétají občerstvovny v obcích okolo, ale proboha nechme ten (vlastně malý) vnitřek být !


 
rp
Vloženo: Středa, 19 září 2012 22:12 IP xx.yyy.17.221 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; InfoPath.3; .NET4.0E)
K útulnám: Brdy nejsou tak velké, aby oficiální útulny potřebovaly, připadá mi to jako záminka umělé zaměstnanosti a hlavně jako nezodpovědné budování hromad bordelu uprostřed lesa.

V současné době v Brdech nejen ve VVP funguje množství přístřešků (a teď nemám na mysli seníky a posedy), které jsou jakýmisi neoficiálními útulnami. Dokud jsou tyto útulny nekomerční bez cedulí, bez propagace (abych neužil výrazu agitace...), bez odpadkových košů atd., žijí si svým relativně čistým životem. Jejich zřizovatelé nebo častí uživatelé je udržují a starají se. Jde o omezené množství lidí, kteří si "své" útulny váží. Během let se osazenstvo mění a po několika desítkách let tato "útulna" zmizí z povrchu (tohle by bylo na delší povídání). Nahrnete-li do Brd uměle spoustu lidí, kteří by se do těchto lesů jinak nikdy v životě nepodívali, je předpoklad, že tyto "útulny" z drtivé většiny zaniknou. A nejde jen o přístupné lesácké a vojenské "útulny", ale i o trempské osady, boudy, kempy a sruby.

Pokud budeme návštěvníky uměle centralizovat k "oficiálním" útulnám, je třeba dopady centralizace uměle řešit. Je to přínos pro přírodu? Oč jde těm, kteří propagují útulny, tím spíš nesmyslně v Brdech, které lze přejít za půl dne napříč? Že by chtěli lesy pohodlně zpřístupnit těm, kteří by do lesů jinak nezašli? Nezačíná tady také třeba onen pro přírodu zhoubný turistický průmysl? Podívejte se, jak dopadají oficiálně zbudované útulny jinde, zapláčete.

Každopádně je to dost zásadní otázka, neboť je to špička ledovce dalších možných "útulen", od rádoby historických rekonstrukcí "zbořenišť" po zcela umělé nové objekty a atrakce.

Rozsekání VVP na "katastry" v agitačním CHKO podle mne vyvolá soutěž mezi obcemi, kdo dokáže do "svého" lesa (...) nalákat víc peněženek. Pokud to začne útulnami, u útulen to neskončí.
 
Martin
Vloženo: Středa, 19 září 2012 17:53 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.4; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
Pro rp: když já si myslím, že mezi propagací a agitací přece jen nějaký rozdíl je... A co se týče té "tour", byla to, pokud vím z doslechu, věc spolkové inicativy. Do toho mě netahejte. Nebo si myslíte, že mé příšerné, špinavé, zkrvavené pařáty a slizská chapadla dosahují všeho vůkol?
 
Krysa
Vloženo: Středa, 19 září 2012 17:22 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; AskTbORJ/5.14.0.19709; .NET CLR 2.0.50727)
...jen aby Vás kamarád Námořník nepicnul za brdizradu = paktování se s námi, hnusnými oblastčiky Biggrin ...
 
Tichošlápek
Vloženo: Středa, 19 září 2012 16:21 IP xx.yyy.236.187 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; U; Edition Campaign 21; cs) Presto/2.10.289 Version/12.02
Mustr?
No tady:
" Investor tak prostřednictvím hodnocení získá informace o možnostech výstavby v předmětném území a podle toho může upravit svůj záměr, aniž by investoval do projektu, který by byl jinak v daném území nepřijatelný. "

http://www.casopis.ochranaprirody.cz/clanky/prinos-preventivniho-hodnoceni-krajinneho-razu-chko.html

 
Martin Lang
Vloženo: Středa, 19 září 2012 16:02 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.4; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
ad "Investoři": jak už jsem napsal: je to materiál k jednání a projednávání. Bůhví, odkud byl brán "mustr" a nebudu se plašit dopředu. Investory nechceme. Stavební uzávěru ano. S výjimkou již stojících objektů, které pokládáme naopak za vhodné udržet při životě. Nebo by snad někdo chtěl bourat Trubky? A ještě něco, abych předešel věčně se opakujícím námitkám: těmi "útulnami" v Návrhu byla myšlena útočiště pro poutníky. Možnost schovat se, osušit se, uvařit si čaj nebo grog pro zahřátí. Když to funguje třeba v Tatrách, proč ne tady?
 
Jan Klastersky
Vloženo: Středa, 19 září 2012 15:49 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xxx.yyy.208.118 Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:12.0) Gecko/20100101 Firefox/12.0
Něco o Brdech je také zde - http://www.vls.cz/stahni/casopis.vls/casopis-vls-2011

Jaro 2012 - Opuštění vojenského újezdu Brdy armádou
a poznámky k dalšímu vývoji ochrany přírody a krajiny v centrálních Brdech str.6

Léto 2012 - Opuštění vojenského újezdu Brdy armádou a poznámky k dalšímu vývoji ochrany přírody a krajiny v centrálních Brdech - II. část str.8
 
Tichošlápek
Vloženo: Středa, 19 září 2012 15:05 IP xx.yyy.237.111 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; U; Edition Campaign 21; cs) Presto/2.10.289 Version/12.02
Ad "Neshledal jsem tam prozatím nic nebezpečného našim původním záměrům v Návrhu" :

Snad poslední poznámka:
Je zvláštní, jestliže někdo chce "úplnou stavební uzávěru" , nepřijde mu ani potenciálně nebezpečné, že závěry studie mají být poskytnuty jako podklad investorům a být využity u "konkrétních stavebních záměrů" .....

 
rp
Vloženo: Středa, 19 září 2012 14:47 IP xx.yyy.130.20 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; InfoPath.3; .NET4.0E)
K agitacím:
vzkazovník brdy.org - Martin Lang 31.7.2012: "...Využívám jen každé možnosti, abych naši instituci propagoval..."

...nějak mi ta Vaše prohlášení neštymují. Přemýšlím (na tomto pozadí), jak vážně usilují Strašice o dobro přírody a krajiny Brd a nakolik jim jde o byznys. Viz např.
http://www.regionplzen.cz/zpravodajstvi/?tour-de-brdy-v-sobotu-ve-strasicich
 
Martin Lang
Vloženo: Středa, 19 září 2012 13:48 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.219.19 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; BTRS126894; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.2)
Pro Tichošlápka: tak jsem si to přečetl a uložil. Děkuji za upozornění. Neshledal jsem tam prozatím nic nebezpečného našim původním záměrům v Návrhu. Určitě víte, že tohle jsou všechno materiály k jednání a projednávání. Ke konkrétním jednáním se zúčastněnými, především obcemi ve smyslu Vašeho poukazu zatím nedošlo. Teprve tam ale mohou být nejrůznější věci rozporovány a oponovány.
pro rp: díky, to se mi fakt ulevilo. A "Poslušně hlásím, že jsem žádnou zaagitaci neved."
 
rp
Vloženo: Pondělí, 17 září 2012 15:19 IP xx.yyy.130.20 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; InfoPath.3; .NET4.0E)
Ad: ironizování Muzea

Promiňte mi to, možná to tak vyznívá, ale pouze jako čtenář vzkazovníku reaguji na Vaše odkazy a agitace.

Jinak asi před týdnem nastala letošní druhá houbová vlna. Klasický obrázek z jinak suchých Brd (když už srážky, intenzivní a ojedinělé) - skoro po celém lese ani houbička, ale pak lze najít místo, kde se nasbírá tolik, že se to ani nedá odnést.
 
Martin
Vloženo: Pondělí, 17 září 2012 14:04 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.4; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
Tichošlápkovi: rozhodně ne, buďte bez obav. Uživatel rp se tady stále snaží ironizovat Muzeum Středních Brd a zaměňuje ho mou osobou, což je nesmysl až na půdu. Pokud se týká proklamované studie, ještě jsem ji nečetl, určitě to napravím. Abych nezapomněl, i v mém případě smajlíka přičinil automat a není tedy "maím dělom".
 
Tichošlápek
Vloženo: Pondělí, 17 září 2012 13:18 IP xx.yyy.84.77 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; U; Edition Campaign 21; cs) Presto/2.10.289 Version/12.02
Ten smajlík tam nepatří, vyťal ho tam automat. A místo ČSDD má být ČSSD.
 
Tichošlápek
Vloženo: Pondělí, 17 září 2012 13:10 IP xx.yyy.84.77 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; U; Edition Campaign 21; cs) Presto/2.10.289 Version/12.02
Ad "virtuálně si trhněte" :

Moc pěkně řečeno. Stručně zvučně.
Pevně věřím, že to není obecné shrnutí přístupu těch, co věnují pozornost rušení Vojenského újezdu Brdy http://www.ods.cz/os.rokycany/clanek/953-venujeme-pozornost-ruseni-vojenskeho-ujezdu-brdy

Ve zmíněném "strašickém" návrhu (srpen 2011) je psáno:

"CHKO by však musela na svém území respektovat některá specifika. Předně se jedná o úplnou stavební uzávěru a nesměla by být povolena ani výstavba na starých zbořeništích, včetně replik původní architektury. Zákaz by se vztahoval i na výstavbu technologií, vč. tzv. ekologických, jako jsou větrné či fotovoltaické elektrárny. Oblast CHKO by byla otevřena tzv. měkké turistice, rozvoj služeb by byl vymezen striktně do obcí na okraji CHKO. Jedinou výjimkou by mohla být výstavba několika útulen uvnitř CHKO s případným základním občerstvením. Ty by však mohly být vybudovány pouze na starých zbořeništích."

Jak odhadujete výsledky zadávané studie ? https://www.gemin.cz/index.php?m=contracts&h=contract&a=dashboard&id=2030&state=PREP

Máte-li čas a náladu, přečtěte tři věci:
1/ osnovu studie
http://sux.cz/55d9
2/ návrh smlouvy + podrobnou specifikaci díla https://www.gemin.cz/index.php?m=eadocuments&h=document&a=showfile&id=7816&version=9458
3/ příslušné metodické listy https://www.gemin.cz/index.php?m=eadocuments&h=document&a=showfile&id=7816&version=9461

V osnově je uvedeno "Studie bude zahrnovat konkrétní návrhy na ochranu krajinného rázu ve formě limitů a regulativů území s návazností na územně plánovací dokumentaci. Preventivní hodnocení krajinného rázu si klade za cíl napomoci k účinné regulaci výstavby s ohledem na stávající hodnoty krajinného rázu připravované CHKO Brdy jak ve fázi územního plánování, tak u konkrétních stavebních záměrů."

Vyjde z toho ona "úplná stavební uzávěra" žádaná ve strašickém návrhu?

V metodických listech je psáno, že "Závěry studie budou poskytnuty jako podklady příslušným stavebním úřadům a INVESTORŮM." ( .... ) "V požadavcích na obsah zadání územního plánu bude dotčený orgán (správa CHKO) požadovat zpracování základních podmínek ochrany krajinného rázu (prostorových "regulativů"Wink, použitelných do textové části návrhu územního plánu - podmínek využití ploch s rozdílným způsobem využití."

Nabízí se jisté podezření, že (odborně, jak jinak) z toho vyjdou některá místa/oblasti , kde je výstavba z hlediska krajinného rázu nepřípustná. A jiná místa/oblasti, kde z hlediska krajinného rázu nevadí (?) Spíš než doporučení "plošného zákazu" veškerých nových staveb by z toho mohl vzniknout určitý návod pro investory, jak "stavět v souladu" .

Je to dost důležité.
Protože pokud by vznikla CHKO, nové stavby "ze zákona" nelze umisťovat a povolovat pouze na území první zóny. Na území druhé a třetí zóny se pak Správa CHKO ve svých závazných stanoviscích bude opírat právě o "odborné posouzení" krajinného rázu, to jest o tuto studii !

( Preventivně zdůrazňuji, že to, co jsem napsal, není útok na ODS. Zazněly totiž výroky od činitelů ČSDD, že "Čeká nás také problematika Brdů, tzn. vyhlášení chráněné krajinné oblasti a následné civilní využití tohoto území, kde by mohly být krásné volnočasové aktivity pro všechny obyvatele kraje ..... Chceme dostat lidi i do jiných míst, než je jen Praha, Brdy by mohly být jedním z nich ..... " http://www.jistotyprostredocechy.cz/2012/09/10/ing-milos-petera-pro-lidi-praci-kvalitni-zdravotni-sluzby-zajisteni-na-stari-a-dobre-zivotni-prostredi/ nebo "Důležitou DESTINACÍ by se měla stát nová Chráněná krajinná oblast Brdy." http://www.ceskenoviny.cz/domov/zpravy/stredoceska-cssd-zahajila-v-pribrami-kampan-pro-krajske-volby/835134 )

Tak co?
"Úplná stavební uzávěra" ze strašického návrhu
versus
"limity a regulativy území" v chystané studii.

Nepůjde to proti sobě ?


 
Muzeum Středních Brd
Vloženo: Pondělí, 17 září 2012 09:28 Navštívit web autora Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.4; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
Křest knihy Tomáše Makaje "Z historie strašických kasáren" spolu s přednáškou o vývoji strašických kasáren v tomto období proběhne v úterý 18. září od 17 hodin v Místní knihovně ve Strašicích.
Osobní vzkaz M. Langa pro rp (ad "virtuální příroda"Wink níže: "virtuálně si trhněte".
 
odkaz níže je odpudivý,
Vloženo: Neděle, 16 září 2012 11:21 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; AskTbORJ/5.14.0.19709; .NET CLR 2.0.50727)
takže: www.nature.cz, krajské středisko Praha a střední Čechy
 
web AOPK - k Brdům
Vloženo: Neděle, 16 září 2012 11:16 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; AskTbORJ/5.14.0.19709; .NET CLR 2.0.50727)
(...)
Při respektování požadavků, které jsou v kompetenci resortu životního prostředí (změny vedení a vypuštění některých částí z původního návrhu) lze považovat i upravený návrh vymezení CHKO Brdy za stále reprezentativní z pohledu zájmů ochrany přírody a krajiny a z hlediska kriterií pro vyhlašování CHKO. Proto byla Agentura ochrany přírody a krajiny ČR pověřena Ministerstvem životního prostředí pověřena přípravou nezbytných podkladů pro vyhlášení chráněné krajinné oblasti (návrh vymezení hranic, návrh zonace, plán péče). Tyto podklady by měly být vypracovány do konce ledna 2013 tak, aby projednání návrhu na vyhlášení CHKO Brdy podle § 40 zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny mohlo proběhnout do konce roku 2013. Následně MŽP zpracuje návrh nařízení vlády o zřízení CHKO Brdy, který předloží vládě ke schválení.

http://webportal.nature.cz/wps/portal/cs/praha-a-stredni-cechy/o-stredisku/!ut/p/c5/DcpJkoIwAADAt_CAqZCpEOUYRGQbQwQU crFigSxhEREYfL1WXxtw8NWJuSrEq-o70YAEcHylPtM1S0PqQY-J6nj6Hp9CE6LDBriAF01_-85LkI4bc_wr9 iQJUO9cBpuGlEBhlczRqiDdHaeuRrDKMOX6lo1cZrEtl_U3mbtE5pRGnvZfxdCV87GU0jR8dl7XqD2Z4pQTmIbRUjbYWIIfLMpluFuSwOF1QwUSF h3dx1l0BQvUZA0nFfv82eTXWocebuup3sE2Y9V7FvfecN9b-0kUBTxkqnwAgpCI_A!!/?sentByLeftNavigation=true
 
Vlčááák
Vloženo: Sobota, 15 září 2012 10:07 Navštívit web autora Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.22.210 Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0.1
Ahoj a dobrý den.
Pro úpravu naší nové verze webových stránek Brdské stopy sháníme v rozumné digitální kvalitě fotografie z brdských Hřebenů. Zejména z okolí Plešivce (výhledy do údolí Litavky, Viklan, jezírko, studánky atd.), Písků (radar atd.), přírodní rezervace Kuchyňka a Hradec, Studený vrch (výhledy, rozhledna, studánky atd.), Jelení Palouky, klondajk, Skalku atd. samozřejmě nepohrdneme i dalším fotografickým materiálem. Upřednostňujeme zimní motivy. Pakliže byste měl někdo chuť pochlubit se svými "výtvory" , budeme opravdu moc rádi, když nás kontaktujete na emailové adrese brdskastopa@hsbrdy.com . Samozřejmě, že u vybraných fotek zveřejníme svůj zdroj. Nějaké své fotky totiž máme, ale spíše nevalné kvality. Zdraví Vlčááák a Marťas z HSB
 
Michal
Vloženo: Pátek, 14 září 2012 07:12 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.241.26 Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20100101 Firefox/7.0.1
K Pavlovu dotazu - trochu reality
Nechtěl bych se pouštět do debaty, jestli je správné lézt někam, kde je to zakázané. Proto si vystačím se suchým konstatováním, že se tam vyskytuji od roku 1987 obvykle o víkendech, do roku 2010 velmi často, nyní jen občas. V živoě jsem tam žádnou pokutu neplatil, několikrát jsem problém mojí nežádoucí přítomnosti musel řešit na místě s lesáky a myslivci, nikdy s vojáky. Občas se musí člověk proběhnout. Na kole je to trochu horší, obecně je setkání s "orgánem" pravděpodobné na nějaké silnější komunikaci do úrovně štěrkové cesty, než na pěšině, či v terénu.
Vojenské hlídky bývají rozmístěné kolem orožených cílových ploch - obvykle přímo u závory, v době střeleb (jen všední dny) a při pohybu PĚŠKY se dají včas objevit. Pokud pojedeš na kole, tak to asi bude probíhat tak, že u zavřené závory zastavíš a zaplatíš si vstupenku do lesa a zeleného taxíka zpět.
Takže - opatrně = bez problémů.
 
Tichošlápek
Vloženo: Čtvrtek, 13 září 2012 23:48 IP xx.yyy.177.137 Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0.1
Ad: Je ta oblast nějak hlídaná?

Ano, je hlídaná, v současnosti především Vojenskou policií a lesní stráží.

Úmyslný neoprávněný vstup na území vojenského újezdu Brdy (mimo zpřístupněné části v určenou dobu) je přestupkem podle § 43 odst. 1 písm. b) zákona č. 200/1990 Sb. http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1990-200#p43
Vojenská policie může věc "předat" Městskému úřadu Příbram, který v přestupkovém řízení může uložit pokutu do výše 3000 Kč.

Lesní stráž může řešit přestupky podle lesního zákona , k nimž, kromě kouření, odhazování odpadků, rozdělávání ohně, táboření mimo vyhrazená místa, patří mimo jiné také jízda na kole mimo cesty a vyznačené trasy. http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-289#f1658358 Možno uložit na místě blokovou pokutu nebo opět předat Městskému úřadu Příbram k přestupkovému řízení.

Vjezd (i na kole)na komunikace označené dopravní značkou Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech) , a tuto značku mají na začátku všecky silnice vedoucí do újezdu, je též "dopravním přestupkem", který může řešit také Policie ČR.

V zájmu vlastní bezpečnosti pak v současné době není radno ve všedních dnech vstupovat a vjíždět do oblasti mezi Kreslovnou a Dolejším padrťským rybníkem (probíhající pyrotechnická asanace), a dále do severní resp. severovýchodní části újezdu. Především na cílové ploše Brda a v jejím okolí je v době ostrých střeleb nebo trhání reálně ohrožen život a zdraví.


 
Pavel
Vloženo: Čtvrtek, 13 září 2012 22:36 IP xx.yyy.133.20 Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/21.0.1180.89 Safari/537.1
Spíš místo posílání do muzea jste mi mohl odpovědět na otázky, ale to asi nedokážete...
 
rp
Vloženo: Čtvrtek, 13 září 2012 20:54 IP xx.yyy.12.245 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; InfoPath.3; .NET4.0E)
Omlouvám se, asi jsme Pavla měli poslat nejdřív do strašického muzea (...). Ale ono muzeum Přírody online je vždycky lepší, zvlášť, když ho lze obdivovat ještě v době "bezcedulové". Jinak souhlasím s Čeňkem, potažmo s Čákou o způsobu pohybu.
 
Martin
Vloženo: Čtvrtek, 13 září 2012 15:16 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.184.151 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.4; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.1)
K diskusi níže: no, potěš Pámbu! Nechcete tu zavést ještě poradnu pro "rekreační" čtyřkolkáře, že ne? A co takhle v zimě sněžné skútry? A na závěr bych poradil, kam na sběr kovů. Jindřichova vyhlídka by mohla vyprávět...
 
rp
Vloženo: Čtvrtek, 13 září 2012 09:02 IP xx.yyy.130.20 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; InfoPath.3; .NET4.0E)
To: Pavel

Prakticky jste si odpověděl v otázkách sám. Jen upozorňuji na pohyb pyrotechniků v oblasti Padrtě a Kolvína. V této době lze narazit spíše než na vojáky na lesníky a myslivce. S vojáky se lze "domluvit" obvykle lépe.
 
dědek Čeněk
Vloženo: Čtvrtek, 13 září 2012 08:56 Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny IP xx.yyy.144.228 Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20100101 Firefox/12.0
Ahoj lidi...
Pavle, když chcete poznat ryzí přírodu, musíte něco risknout. Poslechněte pana Čáku: Po Brdech se chodí pěšky. Nelezte ale na cílové plochy, jak na některých stránkách radí Váš jmenovec...
Na parkovišti pod Jineckými Hřebeny stojí moc let krásný soliterní dub. "kdosi" si tam opřel terč a ustřílel z poloviny kmene kůru. Asi to nepřežije. Terče jsou ještě vedle u lesa. U chaty na Carvánce je nový přístřešek. Fotky jsem dal na své rajče.Mějte se...
 
Pavel
Vloženo: Středa, 12 září 2012 11:05 IP xx.yyy.126.65 Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/21.0.1180.89 Safari/537.1
Dotaz
Je pravděpodobný, že když pojedu na kole do vojenskýho prostoru (oblast Padrťských rybníků, Praha) mimo víkendy a svátky, narazim na nějakou hlídku , příslušníky armády nebo policii? Je ta oblast nějak hlídaná, nebo by to byla jenom náhoda, je to velkej risk? Dávají automaticky pokutu, nebo to spíš řeší nějakou domlovou? Díky
 
To víte že jo, fantasto,
Vloženo: Neděle, 09 září 2012 16:29 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; AskTbORJ/5.14.0.19709; .NET CLR 2.0.50727)
chudé brdské obce si tak určitě dají do svých územních plánů něco tak fatálního, jako je stavební uzávěra po všechny časy Shocked.
a na nějaká nezávazná "doporučení" se dneska většinou kašle.

Už to tu jednou bylo - musela by jít ta nezastaněnost závazně pokynem shora od vlády přes Kraje do obcí - v zásadách POLITIKY ÚZEMNÍHO ROZVOJE České republiky (celostátní nástroj územního plánování)Brdy vyčlenit coby nezastavitelnou specifickou oblast...

http://www.mmr.cz/CMSPages/GetFile.aspx?guid=3835c0be-0a2e-43b4-8268-f674531d1451
 
Tichošlápek
Vloženo: Neděle, 09 září 2012 15:18 IP xx.yyy.242.151 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64; U; Edition Campaign 21; cs) Presto/2.10.289 Version/12.02
Na rozjíveně zatuplé štulce ( " fantasto .... stejně nemáte pravdu .... jako vždy žvaníte .... chytnul Vás zas amok " ) nehodlám reagovat .

Jen, pro ostatní :

Zadávaná "studie" podle příslušných metodických listů slouží, mimo jiné, jako odborný podklad pro Správu CHKO v procesu rozhodování a posuzování v oblasti stavební činnosti. Má, mimo jiné, navrhnout ochranu krajinného rázu a stanovit limity a regulativy území. Což se použije pro tvorbu plánu péče a zejména pro územně plánovací činnost ( " studie musí zahrnovat rovněž informace využitelné při stanovení požadavků správy CHKO na plošnou a prostorovou regulaci a podmínky ochrany krajinného rázu pro jednotlivé stupně územně plánovací dokumentace " ) .
Zhotovitel má být vybrán koncem září, a už do poloviny listopadu má odevzdat kompletní pracovní verzi včetně mapových výstupů diferenciace z hlediska krajinného rázu, prostorových vztahů a percepčních vlastností krajiny, a fotodokumentace, skic, panoramatických snímků atd. To bude tedy docela makačka, za necelé dva měsíce podrobně prohlédnout, naskicovat, vyfotit, posoudit a finálně zpracovat 344 čtverečních kilometrů.
Ale - nerad bych křivdil.
Bude-li závěrem této studie výstup, že úkolem ochrany krajinného rázu odteď až na věky bude striktně, bez výjimek, UDRŽET NEZASTAVĚNOST CELÉHO ÚZEMÍ VNITŘNÍCH BRD , což bude následně účinně prosazeno na všech úrovních územního plánování, tak to bude výborné.
Jenom jestli zhotovující Ing. arch. nedojde k poněkud jinému závěru.



 
přednáška o Brdech
Vloženo: Neděle, 09 září 2012 07:16 IP xx.yyy.74.62 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; AskTbORJ/5.14.0.19709; .NET CLR 2.0.50727)
http://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/knihovna-porada-besedy-o-brdech-20120909.html

Knihovna v Příbrami pořádá besedy o Brdech

18. září od 17 hodin bude přednášet v prostorách knihovny botanik Hornického muzea Příbram Rudolf Hlaváček, který představí brdskou vegetaci a květenu.

 

<< Začátek < Předchozí 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Následující > Konec >>

© 2024 Brdy - stránky milovníků brdských hvozdů